Systemsupport med omgående start till Biobanken på Karolinska Institutet

Academic Work · Data & IT · 24 jan

Om jobbet

Har du ett stort intresse för IT, IT-system och medicinsk verksamhet? Har du tidigare arbetat i en supportroll där du haft mycket kundkontakt? Då kan det vara dig vi söker till ett utvecklande uppdrag inom en världsledande medicinsk organisation! Biobanken är en servicefunktion till forskare på Karolinska Institutet (KI) och man söker nu en systemsupport för laboratoriesystemet SCARAB-Lims. I rollen kommer du i huvudsak att arbeta med att ge förstklassig service till användare av systemet, ta emot tekniska ärenden och lösa dem antingen själv eller tillsammans med dina kollegor i gruppen. I dagsläget består gruppen av sex kompetenta kollegor. Start på uppdraget är omgående och pågår fram till åtminstone den sista mars 2017 med chans till förlängning, så skicka in din ansökan till oss redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en systemsupport för Biobanken på Karolinska Institutet (KI). Biobanken är en servicefunktion till forskare på KI och övriga forskningsinstitut i landet, och IT-servicen omfattar utveckling, förvaltning och support av IT-tjänster som stödjer forskarna genom hela processen från rekrytering av deltagare till hantering och analys av prover och data. En av supportmedarbetarna på avdelningen kommer vara föräldraledig under första delen av 2017 och därför söker man nu efter en ersättare under perioden.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt kundföretags önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vårt kundföretag.

Arbetsuppgifter

Som systemsupport och IT-tekniker kommer du framförallt att arbeta med support av Laboratorieinformationssystemet SCARAB-Lims. Här kommer du att ha mycket kontakt med användarna av systemet som i de allra flesta fall är forskare. Du kommer att ta emot tekniska ärenden, lösa dem eller eskalera dem vidare till dina kollegor. Du kommer att arbeta både i första- och andra linjens support och vara ett stöd för användarna.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot inkommande ärenden genom ärendehanteringssystemet Jira
  • Felsöka och lösa problem
  • Fördela ärenden vidare till dina kollegor
  • Ha mail- och telefonkontakt med användare av systemet
  • Samarbeta och kommunicera med andra IT-tekniker samt systemutvecklare och övrig personal kring ärenden och lösningar på problem
Tjänsten passar dig som har ett stort intresse för IT, tycker det är roligt att ha mycket kontakt med kunder och vill ta sig an en roll i en internationell miljö. Vidare är det en mycket stor fördel om du har intresse för medicinsk verksamhet. Du har tidigare arbetat med IT-support alternativt kundsupport och finns tillgänglig för start omgående.

Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av att arbeta med kundsupport/användarsupport
  • Har kunskap inom SQL eftersom felsökning i databasen förekommer
  • Med fördel har en utbildning inom IT/medicinsk informatik på gymnasienivå, från YH-skola eller från högskola/universitet
  • Med fördel har ett intresse för medicinsk verksamhet
Eftersom du kommer att ha kontakt med både svensk- och engelsktalande användare är det en förutsättning att du har goda kunskaper i båda språken i tal och skrift. All dokumentation av ditt arbete kommer ske på svenska.

Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av ITIL och/eller förvaltningsmodell
  • Erfarenhet av Laboratorieinformationssystem (LIMS)
  • Har kunskap om programmering eftersom en del av ärendena kan innebära att du läser kod
Som person är du serviceinriktad med god samarbetsförmåga eftersom du dagligen kommer att ha frekvent kontakt med både användare till systemet samt dina kollegor. Du är vänlig och tillmötesgående i din kontakt med användarna. Eftersom du kommer att ha många ärenden igång samtidigt och arbeta efter uppsatta tidsplaner och deadlines är det en förutsättning att du har ett strukturerat arbetssätt och har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Övrig information
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid fram till sista mars med chans till förlängning
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Placering: Campus Solna, Stockholm
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Solna
Anställning
Heltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

11 dagar sedan

Sista ansökningsdag

24 jan

Om företaget

Karolinska Institutet är ett av världens största centrum för medicinsk utbildning och forskning och har idag cirka 4000 anställda. Biobanken är en servicefunktion till forskare på KI och även andra forskningsinstitut runt om i landet, och är placerad på KI:s campus i Solna. IT-servicen på Biobanken omfattar utveckling, förvaltning och support av IT-tjänster som stödjer forskarna genom hela processen från rekrytering av deltagare till hantering och analys av prover och data.