Svenska Downföreningen söker en administrativ ekonomiassistent på 50%

Om jobbet

Är du en självständig ekonomiassistent och som kan bokföring och gillar övriga administrativa uppgifter borde du läsa detta!

Vi på SW hjälper Svenska Downföreningen med att hitta en administrativ ekonomiassistent som vill jobba 50 % under 6 månader. Uppdraget är ett konsultuppdrag med en anställning hos oss på SW med start kring årsskiftet. Arbetstiderna är flexibla och du får lägga upp arbetet som du vill i samråd med kanslichefen. Några få gånger per år kan visst helgarbete förekomma.

Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att ha hand om ekonomin för föreningen samt sköta övriga administrativa uppgifter. Du kommer sköta bokföringen, månadsbokslut och rapportering. Du har även hand om faktureringen, som är kring 50 fakturor per år, och de flesta av dessa fakturor är från föreningens läger för familjer. Dessa läger kommer du även att få vara med och administrera och förbereda inför. Andra administrativa uppgifter som ingår är;
  • Svara på inkommande mail
  • Besvara samtal från andra föreningar och anhöriga som har frågor
  • Utskick av medlemsbrev och kort
Då det är totalt 4 personer som arbetar på kansliet kan det även tillkomma andra uppgifter utöver detta då alla kollegor samarbetar nära.

Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som vill ha en tjänst på 50 % med flexibla arbetstider. Du ska kunna arbeta självständigt med ekonomin och du ska kunna sköta fakturering och löpande bokföring. Du ska även gilla att arbeta med andra administrativa uppgifter som kan förekomma i en ideell förening.

Har du tidigare erfarenhet av arbete i ideell sektor är detta meriterande. Även tidigare erfarenhet av Hogia är meriterande. Som person ska du kunna arbeta med ekonomiarbetet självständigt och du ska ha stor ansvarskänsla. Det är av vikt att du är noggrann och även att du har förståelse och ett öppet sinne då du accepterar allas olikheter. Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning och ser därför gärna manliga sökande.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 6 månader och arbetet utförs på 50 %. Tjänsten är tänkt att starta vid årsskiftet. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Deltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Publicerad

1 dagar sedan

Sista ansökningsdag

24 dec

Om företaget

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, försäkring, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.