Om jobbet

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Avdelningen Technical Customer Support inom Business Customer Service ansvarar för teknisk support till Tele2:s företagskunder. I ärendehanteringen ingår det analys och felsökning, samt återkoppling till kund. I supportledet ansvarar avdelningen för att ge support till Tele2:s kundservicepartners för att lösa kundärendet så effektivt som möjligt. Avdelningen har nära kontakt med såväl Produktledning, Nät- & Supportavdelningar och Kundservicepartners. Avdelningen är placerad i Kista.

Det här är jobbet...

Gruppen Fixed Business Support inom TCS söker nu en medarbetare med placering i Kista. Gruppen ansvarar för ärendehantering, felsökning och kommunikation mot kund gällande fasta växeltjänster(C7 och IP-Telefoni, SIP). Gruppen agerar även första linje för teknisk felanmälan från ramavtalskunder. I arbetet ingår att stötta Tele2:s kundservicepartners för att ständigt förbättra och effektivisera felhanteringen av kundärenden.

Arbetet som tekniker inom TCS Fixed kräver stor förståelse kring Tele2:s fasta produkter. Teknikern tar felanmälningar via telefon direkt från kund och felsöker på dessa samt på de som inkommer från våra kundservicepartners.

Huvudpunkterna i tjänsten är:
  • Teknisk support, 1st/2nd line via telefon och ärendehanteringssystem
  • Kontinuerlig återkoppling till kund under ärendets levnadstid
  • Personligt ansvar för felanmälan från att den inkommer tills att den stängs
  • Eskalera ärenden mot teknikorganisationen
  • Coacha första linjens support
Det här är vad du har...

Kompetens och erfarenhet:
  • Tidigare erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt är ett krav
  • Erfarenhet av teknisk felsökning på telefonitjänster(C7 och IP-Telefoni, SIP) är meriterande
  • God svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav
Personliga egenskaper:
  • Förmågan att kommunicera tekniska termer och lösningar på ett lättförståeligt sätt
  • Kundfokuserad och lösningorienterad, tycker om att arbeta i högt tempo
  • Strukturerad och effektiv
  • Lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare i gruppen samt andra enheter på Tele2
  • Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten.
Det här är vad Tele2 kan ge dig...

... en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

... stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

... Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.

Tjänsten är placerad i Kista.

Är du en av oss? Välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande varför vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 9:e December 2016.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

11 dagar sedan

Sista ansökningsdag

9 dec

Om företaget