Strategisk Inköpare till Lantmännen

Om jobbet

Vi söker en strategisk inköpare till Group Supply Chain. Avdelningens övergripande uppdrag är att stötta affärerna att löpande nå sina effektiviseringsmål inom varuflödet där vi också har ett linjeansvar för inköp av indirekt material och tjänster.

För att öka besparingstakten inom inköp etablerade vi i början av 2016 en enhet som uteslutande arbetar med att driva upphandlingar och göra affärer. Upphandlingsenheten består av fyra strategiska inköpare och är idag fokuserad på indirekt material och tjänster. Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m. februari 2018 men då målsättningen är att under 2017 bredda inriktningen till att driva inköpsprojekt även inom direkt material kan det finnas möjligheter till en eventuell förlängning.

Din roll
Som strategisk inköpare arbetar du med parallella upphandlingsprojekt inom flera olika kategorier. I alla projektarbetar du nära Category Manager som äger kategoristrategin och ansvarar för helheten och den övergripande styrningen av kategorin. Du kommer leda tilldelade upphandlingsprojekt och omförhandlingar i syfte att skapa mer konkurrenskraftiga avtal samt förenkla för slutanvändarna. De största kategorierna är Produktionsnära inköp ('MRO'), Facility Management, Professionella tjänster, Marknadsföring och kommunikation samt IT. Du driver projekt i nära samarbete med våra verksamheter runtom i Norden. Arbete med interna sakägare och kravställare i syfte att utveckla och standardisera kravspecifikationer är en viktig del av rollen.

Du rapporterar till Head of Sourcing Unit. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm och resor, främst inom Norden, förekommer.

Din profil
Vi söker dig som brinner för kommersiellt arbete och leverantörskontakt. Vi ser gärna att du har en universitetsexamen som civilingenjör, civilekonom eller liknande samt några års erfarenhet av inköp eller förhandling. Har du erfarenhet av projektledning inom inköp och andra delar av supply chain är detta meriterande. Du uttrycker dig även felfritt i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Som person är du driven och kundfokuserad. Du trivs med ett projektorienterat arbetssätt och du tycker om att förhandla. Du håller kravställare och intressenter involverade och informerade och är pådrivande i att beslut fattas och säkerställer på så sätt framdrift i dina projekt. Vidare har du en stark analytisk och metodisk sida och är duktig på att arbeta strukturerat, även i en strukturlös miljö.

Självklart delar du våra värderingar Öppenhet, Helhetssyn och Handlingskraft.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 14 december 2016. I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna de Verdier, tel. 070-33 66 456

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Inköp
Kontakt

Ring Anna de Verdier, 070-33 66 456

Publicerad

18 dagar sedan

Sista ansökningsdag

14 dec

Om företaget

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 29 000 svenska lantbrukare, är 8 000 anställda och omsätter 33 miljarder kronor. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan så kan vi ta ansvar från jord till bord. Läs mer om oss på www.lantmannen.se/omlantmannen

Vi söker kompetenta medarbetare som kan bidra till vår verksamhet. Vi arbetar aktivt med att säkerställa att vår arbetsplats är utvecklande för alla oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, religion eller funktionshinder.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var