Splendida söker en kommunikativ samordnare inom hemtjänst

Splendida · Administration · 18 dec

Om jobbet

Splendida AB är ett företag med inriktning mot hemtjänst och personlig assistans. Verksamheten bemannas dag, kväll och natt, vilket innebär ett dygnet-runt ansvar gentemot kunderna och personalen.

Vi söker nu en samordnare för ett utmanande arbete inom hemtjänst, som vill vara med på resan att skapa ett hemtjänstföretag av världsklass. Vi fokuserar på att implementera digitala lösningar och är även med i projekt för att bidra till utveckling som både gagnar kunderna och personalen i framtiden. Om du vill arbeta i ett team som har en stark drivkraft att utveckla verksamheten och som strävar efter en hög kvalitet är det här arbetsplatsen för dig. Tjänsten består till största del av administrativ samordning och därtill ingår arbetsledning och handledning av personal. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och även ansvara för att utveckla ett befintligt område enligt företagets policys.

Kvalifikationer för tjänsten

För att kvalificera för denna roll kräver vi att du:
  • Har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbetsledning, gärna inom den privata sektorn.
  • Har ledarskapsutbildning samt erfarenhet av logistik.
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi.
  • Har erfarenhet av ParaSol och ParaGå, alternativt likvärdiga system.
  • Behärskar svenska i tal och skrift.
  • Har god datorvana, t.ex. i Officepaketet.
Som person vill vi att du är en team-spelare, gillar utmaningar, har lätt för att ta initiativ, är lösningsfokuserad, och tycker om att samarbeta i en liten men dynamisk grupp. Rollen innebär mycket kontakt med kunder, biståndshandläggare och anhöriga och därför vill vi att du är socialt kompetent och har lätt för att samarbeta och kommunicera.

Meriterande för tjänsten:
  • Högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning.
  • Tidigare erfarenhet som samordnare inom hemtjänsten.
  • Lokalkännedom för Stockholms innerstad, Södermalm och orterna söder om söder.
  • Erfarenhet av att arbetat inom LSS och med SoL Äo och FH.
  • B-körkort.
  • Kunskap gällande riskanalyser och SAM.
  • Erfarenhet av schemaläggning.
  • Undersköterskeutbildning.
  • Erfarenhet av att arbeta som undersköterska.
Till eventuell intervju vill vi att du tar med kontaktuppgifter till två referenspersoner. Eftersom vi aktivt arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande till den här tjänsten.

Ansökan:

För att ansöka klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så fort som möjligt. Sista ansökningsdag är 18:e december. OBS! Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

För frågor om tjänsten kontakta Carina Mannberg, e-post: carina@splendida.se

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator
Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

18 dec

Om företaget