Självständig ekonomiassistent till kundreskontra

SW · Ekonomi · 17 dec

Om jobbet

Är du en självständig ekonomiassistent som har erfarenhet av helhetsansvar? Har du arbetat något år inom kundreskontra? Då kan det vara dig vi letar efter. Vi på SW hjälper vår kund, som är ett välkänt konsultbolag, med denna direktrekrytering. Kontoret ligger mitt i Stockholm och tjänsten är på heltid och du förväntas kunna börja omgående men med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Din roll
Du kommer bland annat arbeta med fakturering och avstämning över tre olika konton och du kommer även ha daglig kontakt med både kunder och projektansvariga. Till detta tillhör även viss projektadministration.

I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen att vara:
  • Delta i faktureringsprocessen vid månadsskiftet
  • Ansvara för fakturering till vissa större kunder
  • Avtalsadministration
  • Daglig kontakt med konsulter, chefer och kunder
  • Hantera kundprojekt
  • Bearbeta rapporter och analyser
  • Vara behjälplig med frågor gällande ärenden, projekt och dylikt
Det här är tjänsten för dig som arbetat som ekonomiassistent i cirka 1-2 år innan och då inom kundreskontra. Du ges möjligheten att visa vad du går för och fortsätta utvecklas på ett väletablerat konsultbolag!

Lämplig bakgrund
Du behöver ha tidigare vana från ekonomiavdelning/ar där kundreskontra, leverantörsreskontra samt redovisning förekommit. Framförallt erfarenhet av kundreskontra är meriterande. Har du haft helhetsansvar för arbetet är detta meriterande. Även tidigare vana av tät kontakt samt tätt samarbete med kunder ses som meriterande.

Arbetet kommer att innebära stort ansvar med vikt på initiativförmåga, noggrannhet samt servicekänsla. Att ha förmågan att arbeta självständigt och att känna sig trygg i rollen som ekonomiassistent är därför viktigt. Du behöver vara flexibel och prestigelös som person då arbetet innebär skiftande arbetsuppgifter. Att vara stresstålig och ha en vilja och ett intresse av att lära sig nya saker värderas även det högt.

Viktig information
Ovanstående är ett rekryteringsuppdrag med start omgående. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 0766- 47 16 44.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Publicerad

3 dagar sedan

Sista ansökningsdag

17 dec

Om företaget

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!