Självgående ekonomiassistent sökes till kund

Lernia · Ekonomi · 8 dec

Om jobbet

Om företaget

Nu söker vi på Lernia en engagerad och flexibel ekonomiassistent till en av våra kunder! Kunden är ledande inom värde- och kontanthantering. Du kommer att arbeta hos kunden som sitter i Solna. Uppdraget är på heltid under inledningsvis 4 månader.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du ha ett helhetsansvar för leverantörsreskontrafunktionen där du har daglig kontakt med de olika platskontoren. Några av dina arbetsuppgifter kommer att bli:
  • Scanning och verifiering av leverantörsfakturor
  • Attesthantering
  • Leverantörsbetalningar och avstämningar
  • Hantering av inkassokrav samt avstämning av cashflow
  • Delaktig i förbättringsarbete och effektivisering i kundens nya affärssystem IFS
Din bakgrund

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi i grunden. Du har några års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och gärna vill fortsätta i denna roll. Vi tror att du har arbetat med ekonomirelaterade uppgifter som kund- och leverantörsreskontra, reskontrabevakning och kontoavstämningar. Du är en flexibel person som inte är rädd för nya utmaningar. Du trivs med att arbeta i en självständig roll och i grupp. Andra viktiga egenskaper är att du är prestigelös och flexibel samt att du är en glad och positiv medarbetare med en god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Excel samt behärskar svenska och engelska i tal/skrift. . Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från flera olika ekonomisystem.

Personliga egenskaper

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

OmgåendeEenligt överenskommelse.

Information

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - sök därför redan idag!
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Publicerad

3 dagar sedan

Sista ansökningsdag

8 dec

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.