Serviceinriktad receptionist till internationellt företag inom private equity.

SW · Administration · 30 dec

Om jobbet

Är du en person som tycker att hög service alltid kan bli ännu bättre? Då är detta tjänsten för dig. SW söker en Receptionist där service är en självklarhet och som ser detaljer och alltid levererar mer än vad som förväntas av dig. Vår kund är ett internationellt finansbolag och är ett private equity-bolag som förvärvar och investerar i medelstora företag.

Tjänstebeskrivning
Som Receptionist hos vår kund möts du av en varierande tjänst i centrala lokaler mitt i Stockholms affärsdistrikt. Du välkomnas i ett högt arbetstempo präglat av serviceanda- där du som anställd har stora möjligheter att delta och vara med och påverka lokalens utformning. Du ingår i ett receptionistteam där du och en medarbetare tillsammans har ansvar för receptionen och uppgifter kopplade till området. Utöver detta har även ni ett övergripande ansvar för hela lokalen, receptionen och konferensrum och att allt ser inbjudande och välorganiserat ut.

Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kan bl.a. innefatta:
  • att assistera i planering av konferenser och möten
  • posthantering
  • övervaka bokningar av konferensrum
  • ansvara för inköp av kontors- och förbrukningsmaterial
  • kontaktperson till leverantörer såsom städföretag och andra samarbetspartners
  • assistera i planerandet av företagsevent
  • vanligt förekommande administrativa uppgifter
Rollen som Receptionist hos vår kund är stimulerande, ombytlig och präglad av service, värme och professionalitet - gentemot såväl kollegor som besökare. Du blir inkluderad i bolaget och har en nyckelroll vad gäller att påverka dels första intrycket vid varje besök och varje samtal samt att du ser till att både kollegor och kunder får ett trivsamt besök. Är du den vi söker? Tveka inte att söka tjänsten. Det här är tjänsten för dig som är van att jobba proaktivt, ge service på hög nivå och drivs av att utvecklas och lära nytt.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som tidigare har arbetat som receptionist, gärna i en internationell miljö. Du har dessutom arbetat med administrativa uppgifter, så som ovanstående. Du trivs med ett högt arbetstempo och har alltid service som prioritet. Du har mycket god vana av Officepaketet och kalenderbokningar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från branschen.

Då vår kund är ett internationellt bolag med många utländska kontakter ser vi att du är flytande i engelska och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du prestigelös, hjälpsam och kommunikativ. Du ser detaljer runt omkring dig, arbetar självgående och drivet samtidigt som du behåller lugnet och ordningen även i stressade situationer. Du sprider härlig energi omkring dig och har ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter.

Viktig information
SW hjälper vår kund med denna rekrytering till detta föräldravikariat på 1 år. Kunden vill helst att man kan börja jan-feb 2017. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Anette Skantz, 08-407 55 66
Jobbfakta
Publicerad

4 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 dec

Om företaget

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!