Serviceinrikad backofficemedarbetare med erfarenhet av SAP

Linet · Administration · 25 dec

Om jobbet

Vi på SW hjälper Linet Sweden AB att hitta deras nästa backofficemedarbetare till deras kontor i Solna. Tjänsten är en direktrekrytering till kunden och arbetet utförs på heltid under kontorstider. Gillar du att arbeta med varierande arbetsuppgifter, har erfarenhet av SAP och vet vad ett riktigt bra kundbemötande är kan du vara den vi söker!

Tjänstebeskrivning
I rollen som backofficemedarbetare kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter där tonvikt ligger på arbete i SAP då du kommer att registrera, lägga in och följa upp ordrar genom programmet. Du kommer även att ta emot inkommande samtal och mail från både kunder och interna säljare där du förväntas hjälpa dem med deras fråga. Frågorna kan röra varierande delar av verksamheten så det är viktigt att du gillar att arbeta med olika arbetsuppgifter och kan prioritera. Du kommer även att arbeta med övriga administrativa uppgifter och tillsammans med de andra på kontoret ta ansvar för den dagliga driften på kontoret. Du kommer även till viss del att uppdatera hemsidan och SAP med nya prislistor och varor.

Bakgrund
Vi letar efter dig som är flytande i både svenska och engelska. Många av kunderna är från Sverige men även övriga Norden och därför flytande engelska ett krav. Erfarenhet inom SAP är ett krav då Linet Sweden AB arbetar med SAP Business One. Utöver detta bör du som person vara stresstålig, en fena på kundservice och kundbemötande då du kommer kommunicera mycket både externt och internt. Du bör ha en positiv framtoning, vara öppensinnad och lösningsorienterad. Eftersom du kommer arbeta nära både kunder och interna säljare bör du gilla att samarbeta men även kunna arbeta självständigt. Som person behöver du även vara flexibel och en "doer".

Viktig information
Ovanstående är en rekrytering med anställning hos Linet Sweden AB. Du kommer att gå parallellt med en kollega så därför är det ett krav att du kan starta under december månad. Kunden tillämpar 6 månaders provanställning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.
Jobbfakta
Ort
Solna
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Publicerad

4 dagar sedan

Sista ansökningsdag

25 dec

Om företaget

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, försäkring, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.