Senior Visual Merchandiser Manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Senior Visual Merchandiser

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Senior Visual Merchandiser på Telenor?
Som Visual Merchandiser Manager på Telenor så ansvarar du för att maximera försäljningen och upplevelsen i ditt varuvisningskoncept genom att skapa en atmosfär som är inspirerande, föränderligt och skapar köplust. Du agerar främst inom tre kompetensområden inom visual merchandising. Du planerar, koordinerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar. Du ansvarar för spacemanagement och följer aktivt omsättningen av produkterna. Du ansvarar för att vi hela tiden utvecklas i kundvarvet och hur vi visar upp våra produkter. Du skapar verktyg och rutiner för att butikerna ska ha rätt förutsättningar för att drift och exponering ska fungera.

Inom Retail Operations är vårt främsta ansvar är att utveckla butikskonceptet och leverera på butiksupplevelsen bl a i form av varuexponeringen. Inom teamet så ser vi också till att drift och säkerheten fungerar mm.

I rollen ingår det att:
  • Vara delaktig i Go To Market (GTM) processen och planera, koordinera och följa upp kampanjuttag i stores kopplat till varuexponeringen och kundvarv.
  • Ansvarar för att koordinera och planera det dagliga arbetet för dina Regional Visual merchandise- kollegor.
  • Ansvarar för att utbilda och stötta dina Regional Visual Merchandise-kollegor i det dagliga arbetet
  • Utveckla kundvarvet bl a genom navigering, aktivering, produktvisning och hjälp till avslut.
  • Vara ute på fältet och besöka butikerna med jämna mellanrum för att hela tiden hålla dig uppdaterad om hur aktiviteter, kampanjer och erbjudanden fungerar.
  • Du ansvarar för space management och för att följa upp omsättning på valda produkter i butik.
  • Du skapar verktyg och rutiner för att butikerna ska ha rätt förutsättningar för att drift och exponering ska fungera
  • Du har ett tajt samarbete med sortimentsansvariga på framförallt tillbehörssidan men även terminalsidan
Telenor Sverige och affärsområdet Channels står inför en spännande digital transformationsresa som du nu har en möjlighet att bli en nyckelperson i. Channels ansvarar för alla fysiska kanaler samt kundservice kopplat till kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet. Du blir en del av det team som har det tvärfunktionella ansvaret för att driva strategin och utvecklingen för affärsområdet.

Passar du ihop med oss?


För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Flerårig erfarenhet från att ha arbetat med/inom retail med fokus på visual merchandise, försäljning, relationer och kundnöjdhet samt en förståelse för de utmaningar som finns runt butiksdrift
  • Goda erfarenheter från att driva förändringsprojekt inom butiksexponering, konceptutveckling eller liknande
  • Erfarenhet av att leda projekt inom butikutveckling
  • Van att agera kravställare och verka i interna forum
  • Ca 5 års erfarenhet av likande roll
  • Du ska ha en god språklig förmåga och lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt
Som person skapar du goda relationer till vår kundfront och du har förmåga att bygga starka och effektiva kontaktnätverk inom organisationen. Du har god förmåga att starta upp och slutföra aktiviteter. Vi söker dig med utbildning inom butikskommunikation/dekoratörsutbildning/visual merchandising och flera års branschvana inom området. Du brinner för hur visual merchandising påverkar försäljning och butiksupplevelsen. Du följer aktivt säljutvecklingen i det du exponerat. Du är kreativ, duktig på att kommunicera och engagera andra, och van att ta egna initiativ inom givna ramar. Du är positiv, målinriktad samt flexibel. För att hela tiden utveckla konceptet tillämpar du din expertis i syfte att utveckla både dig själv och andra inom Channels. Du söker ständigt möjlighet till förbättring och genom din kreativitet skapar du nya idéer och presenterar nya infallsvinklar inom ditt expertområde.

Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Maria Hellberg, rekryterande ledare, på telefon: 0733-81 90 70, maria.hellberg@telenor.se.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

19 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var