Säljare/ Support - System Edström

Om jobbet

System Edström säljer marknadens mest flexibla system för hantverkarinredningar i bilar. Företaget grundades 1958 och vi har därmed mycket lång erfarenhet av vad som krävs av en mobil arbetsplats. Flexibilitet och enkelhet är ledorden för våra produkter.

System Edström har under åren utvecklats till marknadsledare på den svenska och nordiska marknaden och säljer på i stort sätt hela den europeiska marknaden, mycket tack vare det nytänkande som finns inom företaget både när det gäller produktutveckling och försäljning. Med en grundsyn baserad på flexibilitet och enkelhet är systemet ett av det mest flexibla och lättmonterade som finns på marknaden. Vi säljer våra produkter via ett nätverk av oberoende återförsäljare. Läs gärna mer på www.edstrom.se

System Edström söker nu en Säljare/ Support till Stockholm

Som Säljare/ Support hos System Edström kommer du arbeta med den svenska och nordiska marknaden och bolagets storkundsaffärer. Denna tjänst innefattar bl.a. ett helhetsansvar för säljfrämjande aktiviteter samt för den administrativa delen kring respektive affär. Du kommer arbeta med både nya och befintliga kunder.
  • Säljare - Denna del av tjänsten omfattas bl.a. av att prospektera fram intressanta kunder, sambesök med KAM, vara med på mässor och event för att skapa nya kontakter och affärsmöjligheter.
  • Support - Denna del av tjänsten omfattas bl.a. av att bygga upp och arbeta med den administrativa strukturen internt för storkundsaffärerna, uppdatera offerter samt boka och förbereda strategiska möten.
Vi tror att du har ett brinnande affärsintresse och är van att arbeta med längre ledtider. Rollen kräver att du trivs med att arbeta självständigt och samtidigt nå resultat dvs. du behöver själv driva på ditt eget arbete för att nå resultat och få saker gjort. Du arbetar nära företagets KAM och rapporterar till försäljningschefen

Vi erbjuder dig:
  • Ett arbete i ett prestigelöst och trivsamt team
  • En dynamisk organisation där du har möjlighet att utvecklas
  • Ett kreativt arbete där din insats syns
  • Ett genuint och familjärt bolag
Vi söker dig som:
  • Är stark på att bygga och underhålla relationer
  • Är nyfiken och orädd när det gäller nykundsbearbetning
  • Har erfarenhet av försäljning via återförsäljare
  • Hanterar engelska och svenska mycket bra i tal och skrift
  • Har mycket goda kunskaper i MS Office särskilt i Excel och PowerPoint.
Har du en akademisk alternativt eftergymnasial utbildning, kunskaper i andra europeiska språk, är det meriterande. Har du ett bilintresse och en teknisk förståelse är det också meriterande.

För att trivas hos oss behöver man vara prestigelös, ödmjuk och ha viljan att göra det lilla extra både internt och externt. Du är inte rädd för att ”kavla upp ärmarna” när det behövs och för dig är det självklart med en stark teamkänsla.

Låter detta intressant?

Välkommen med din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Cecilia Arbestål. Urval kommer ske löpande, därav ser vi fram emot att ta del av din ansökan med personligt brev och CV så snart som möjligt. Din ansökan registreras endast då du söker via ”Ansök här” som tar dig vidare till vår hemsida www.salesonly.se

Har du frågor kring tjänsten når du Cecilia lättast via mail: cecilia.arbestal@salesonly.se alternativt 073-961 30 73.

Sökord: säljare, sälj, AM, account manager, support, b2b
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Säljsupport
Publicerad

29 dagar sedan

Sista ansökningsdag

23 dec

Om företaget