Sales And Operations Manager som vill vara först på plats på det svenska kontoret i Stockholm

Om jobbet

Vill du vara med från början av Sadex etablering på den svenska marknaden? Nu har du chansen att få en roll med mycket ansvar där du blir kärnan i expansionen i Stockholm. Vi söker dig som ha koll på affärer och drivs av bygga upp en verksamhet från grunden.

Information om uppdraget

Sadex expanderar och har stora planer för sin etablering i Sverige och Stockholm. Därför söker de nu en Sales and Operations Manager för att starta upp det nya kontoret och driva på försäljning på den svenska marknaden.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sadex önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Sadex.

Arbetsuppgifter

Som Sales and Operations Manager kommer du att arbeta med att starta upp och driva på försäljningen mot byggföretag, hantera och koordinera installationsverksamheten och utveckla online-försäljningen till den svenska marknaden. Din uppgift är att bygga upp den svenska kundbasen för att sedan ansvara för att rekrytera personal och bygga upp kontorets olika funktioner samt koordinera installationsprojekten. I början kommer det att finnas minst en person som arbetar under Sales and Operations Managern och Sadex har planer på att utöka enheten avsevärt inom en snar framtid. Du kommer att få en gedigen introduktion i Finland och ha nära kontakt med CEO samt Group Sales i Finland.

Tjänsten passar dig som har en entreprenöriell approach och är en utvecklingsinriktad person med en bra känsla för affärer. För att lyckas i rollen behöver du vara en hårt arbetande person som känner stort ansvar och har drivet att jobba upp den svenska marknaden. Det här är en stor möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp något från grunden samt få möjligheten att växa.

Vi söker dig som
  • Flytande i svenska och finska
  • Har tidigare erfarenhet av att driva en verksamhet
  • Har en förståelse för det ekonomiska flödet
  • Har körkort
Det är meriterande om du har kunskap inom byggbranschen och erfarenhet av försäljning. Har du erfarenhet av installation är det ett stort plus.

Som person är du affärsorienterad då du kommer att ansvara för hela den svenska marknaden. Vidare drivs du av att se resultat och jobbar aktivt för att nå uppsatta mål. Till sist är du ansvarstagande och är inte rädd för att självständigt ta beslut och har alltid fokus på verksamhetsnyttan.

Övrig information
  • Start: Gärna vid årsskiftet men med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Placering: Stockholm
  • Kontaktuppgifter: Josefin Holmström, Recruitment Administrator, 08-5225 7685, josefin.holmstrom@academicwork.se
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

LI
Jobbfakta
Publicerad

23 dagar sedan

Sista ansökningsdag

17 jan

Om företaget

Sadex är ett företag som säljer och installerar hängrännsystem, stegar och taksäkerhetsprodukter. Sadex har också en onlinebutik för konsument- och B2B-försäljning. De finns för närvarande på fem orter i Finland och strävar efter att vara det främsta företag i sin bransch. Nu expanderar de för första gången till den svenska marknaden och planerar att etablera sig i Storstockholm.