Redovisningsekonom till bolaget 7A på Strandvägen

Academic Work · Ekonomi · 30 jan

Om jobbet

Vill du arbeta med redovisning och analys på ett företag som förser Stockholm med exklusiva kontorslokaler och konferensanläggningar? Nu söker bolaget 7A på Strandvägen en redovisningsekonom som vill ta stort eget ansvar. Arbetar du dessutom som redovisningsekonom idag och är sugen på att ta nästa steg i din karriär? Då är detta tjänsten för dig! 7A söker en redovisningsekonom som vill vara med och utveckla bolaget framåt!

Information om uppdraget

Academic Work söker för 7A:s räkning en redovisningsekonom.

7A omsätter idag 120 miljoner kronor och har sedan 2006 gått från tre till femtio anställda. Företaget 7A är ett bolag som arbetar med att anordna konferenser och hyra ut exklusiva kontorslokaler på attraktiva adresser som Strandvägen, Vasagatan och Odenplan. Varje vecka har de ca 6000 konferensgäster, 720 personer kan totalt få plats och dricka champange i 7A:s största lokal och de sparar runt 18000 liter vatten varje månad genom deras miljöarbete. Bolaget är en stolt medlem av Svenska Möten, som arbetar för att bedöma kvaliteten på konferens och mötesanläggningar runt om i Sverige. 7A kommer att växa ytterligare under år 2017 och nu får du chansen att vara med på deras expansionsresa.

I rollen som redovisningsekonom kommer du att vara en del av ekonomiavdelningen som idag består av tre personer. De sitter i anrika lokaler med fantastisk utsikt över Nybroviken. Här på detta familjära bolag kommer du få möjlighet att utvecklas inom redovisning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och 7A:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos 7A.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att sköta redovisningen gällande den dagliga driften, vara delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut. Du kommer att ansvara för periodiseringar, stämma av balans- och resultaträkningar och ha hand om bokföringen.

Du kommer ha ett nära samarbete med övriga kollegor på ekonomiavdelningen och du rapporterar till ekonomichefen. Du kommer även att få jobba med inslag av controlling, eftersom du kommer stötta cheferna på 7A:s olika anläggningar dvs. ta fram underlag och skapa rapporter åt dom. En del av ekonomiarbetet idag sker manuellt och det finns stort utrymme för dig att komma in med nya idéer och förslag kring olika förbättringar kring flöden och processer.

I rollen kommer du till exempel att:
  • Sköta momshantering
  • Skapa rapporter gällande likviditet, budget och resultat
  • Ha hand om kvittoredovisning
  • Vara med i revisionsprocessen
  • Vara behjälplig med kund- och leverantörsreskontran.
Tjänsten passar dig som vill ta nästa steg i din redovisningskarriär. Du brinner för att ha stort eget ansvar där du får utvecklas över tid, allt eftersom du växer in i din roll.

7A har naturligtvis kollektivavtal och generöst friskvårdsbidrag.

Vi söker dig som

Vi söker dig som:
  • Har en yrkes- eller högskolexamen eller motsvarande inom ekonomi
  • Har minst 2-4 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet, varav minst 2 år som redovisningsekonom
  • Har goda Excelkunskaper då du kommer att skapa alla analyser och rapporter i Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
7A:s ekonomiavdelning jobbar idag i Fortnox men kommer under år 2017 att succesivt övergå till Visma.net. Det är därför meriterande om du har kunskaper i Fortnox och/ eller Visma.

Vi ser att du som söker är ansvarstagande och gillar att komma med nya lösningar och utvecklingsförslag. Du tycker om att arbeta självständigt men är även duktig på att samarbeta med olika typer av människor. Vidare är du analytisk och brinner för att arbeta med siffror. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt och du tycker precis som vi att det är viktigt att ge bästa tänkbara service, internt som externt.

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt, vi tar hänsyn till max två månaders uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Centrala Stockholm, Strandvägen 7a
  • Kontaktuppgifter: Maria Gunnardo rekryteringsadministratör tel. 08 522 589 09 alternativt kontakta oss på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi kan även komma att tillsätta tjänsten innan annonsen är nertagen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Redovisningsekonom
Publicerad

7 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 jan

Om företaget

7A är ett företag som arbetar med att anordna konferenser och hyra ut exklusiva kontorslokaler. De har tre vackra lokaler i Stockholm på Strandvägen, Vasagatan och Odenplan. De har funnits 10 år i branschen och har expanderat stadigt sedan start! Välkommen till ett företag i världsklass!