Redovisningsansvarig med erfarenhet av norsk redovisning

SJR AB · Ekonomi · 16 dec

Om jobbet

Redovisningsansvarig med erfarenhet av norsk redovisning!

Vår kund som är ett managementkonsultbolag söker nu en redovisningsansvarig för sin norska verksamhet. Behovet är omgående och kunden har sina lokaler i centrala Stockholm.

Huvuduppgiften är att ansvara för redovisningen i de norska bolagen. Du kommer att rapportera till kundensk svenska ekonomichef. Du kommer att ha mycket kontakt med den norska ekonomichefen som sitter på det norska huvudkontoret i Oslo och arbeta tätt tillsammans med det norska ekonomiteamet, bestående av 3 medarbetare, men samtidigt vara en del av den svenska ekonomiavdelningen.

Arbetet innefattar löpande redovisning, moms- och uppbördsdeklarationer, projektredovisning, löpande och fastprisavtal, månadsrapportering till koncernen. Därtill ingår även analyser av resutltat och balansräkning, avstämningar, betalningar etc.

För att passa i rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet inom redovising samt utbildning på högskolenivå. På ett mer personligt plan är du noggrann, prestigelös och van att arbeta självständigt med hög drivkraft. Att vara en positiv och serviceinriktad person ligger i din natur. Du ska vara initiativrik och ha en förmåga att se helheten såväl som detaljer på en ekonomiavdelning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från norska redovisningsregler och erfarenhet av ekonomisystemet Maconomy samt är en vad användare av Excel.

Arbetsuppgifter
  • Ansvarar för den löpande redovisningen för de norska bolagen
  • Självständigt sköta den löpande redovisningen
  • Kontakter med bolagsverk och andra myndigheter i Norge
  • Månatliga avstämningar
  • Allmänt bokslutsarbete
  • Moms- och uppbördsdeklarationer och betalningar
  • Vägleder i frågor som tillhör hela ekonomiavdelningen, ex kundreskontra, lön
  • Godkänner betalningar
  • Avräkning av fastprisuppdrag
  • I/C-avstämningar
  • Rådgör i frågor inom redovisningsområdet
  • Årsredovisningar
  • Koordinera arbete med controller
  • Aktiv roll med revisorer
  • BR och RR analyser
  • Rapportering i koncernrapporteringssystemet Cognos
  • Utredningar inom redovisnings- och skatteområdet
  • Diverse ad hoc projekt
Vad erbjuder SJR våra konsulter?
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på 08-407 55 09.

Vi ser fram emot din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Redovisningsekonom
Kontakt

Ring Malin Lindqvist, 0766471656

Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.