Projektkoordinator till Brand Factory

Om jobbet

Företaget
Vår kund är Nordens ledande aktör inom grafisk- och visuell kommunikation. De erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom områden som varumärkesprofilering, skyltning, fordonsreklam, stortavlor, profilkläder, trycksaker, vepor med mera. Huvudkontoret ligger i Farsta, men de har även kontor på flera platser i Stockholm och på flera orter runt om i Sverige. Just nu genomgår de en stor tillväxtresa då de slagits samman med ett annat företag som är stora inom inom samma bransch. Till deras kontor i Farsta söker de nu en projektkoordinator för ett 6-månaders uppdrag.

Tjänsten
Som projektkoordinator kommer du att ansvara för mindre projekt, inhämtande av kostnadspriser, orderläggning, koordinering av projektets externa resurser, bygglovsansökningar samt fakturering. Du arbetar i nära samarbete med kund och fabrik för att säkerställa att projektet går framåt, styr montage, sköter faktureringen samt genomför inköp till projekten. Vidare följer du upp administrativa rutiner och stöttar upp projektledarna i det dagliga arbetet. Du blir anställd som konsult via Placera Personal under 6 månader med stor möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
För att vara aktuell i rollen som projektkoordinator ser vi följande bakgrund lämplig
  • Erfarenhet av order- och fakturahantering
  • Erfarenhet av en liknande roll
  • Kunskap om IT/Affärssystem och vana vid att hantera detta
  • Mycket god kunskap i Excel
  • Gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande
Personligt
Som person är du serviceinriktad, nyfiken och har en god samarbetsförmåga. Att du trivs i en väldigt administrativ roll är en förutsättning för att lyckas i denna roll då stor del av tiden går åt till orderhantering.

Intresse för tjänsten
Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Kontakt

Ring Lovisa Torbacke, 08-586 22720

Publicerad

4 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 dec

Om företaget

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.