Project Manager Consumer Sales

Telenor · Försäljning · 16 dec

Om jobbet

Project Manager, Consumer Sales

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter.(I detta stycke vore det bra att ha med något kring försäljning eftersom det är vad rollen handlar om - i övrigt bra och lockande!) Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Project Manager Consumer Sales på Telenor?
I rollen som Project Manager Consumer Sales kommer du att få utveckla och driva Bredbandsbolagets taktiska försäljning via flera olika säljkanaler och sätta upp aktiviteter och mål för att driva försäljningen. Du blir en del av B2C-teamet inom Broadband & TV Sales som är ansvariga för försäljning och churn mot konsument i varumärkena Bredbandsbolaget, Glocalnet, Canal Digital Kabel-TV. Gruppen består av tio medarbetare vars främsta ansvar är att säkerställa försäljning och churn enligt mål samt vidareutveckling av försäljningskanalerna som i dagsläget är: Kundservice/Inbound TeleSales, Telemarketing, Webb, Door sales och Stores.

I rollen ingår det att projektleda, planera, följa upp samt utveckla säljaktiviteter och samarbeten med partners. Du har också ett ansvar för att maximera försäljningen på ett kostnadseffektivt sätt. Du säkerställer att leveransen möter organisationens behov, tidsplan och budget samt ligger i linje i Bredbandsbolagets varumärkesstrategi och kommunikationsplanering. I ditt ansvar ligger också att säkerställa en bra dialog och utveckla samarbetet med kommunikationsoperatörer.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Erfarenhet som projektledare och vana av att driva taktiska säljkampanjer.
  • Erfarenhet av planering och uppföljning av säljkampanjer.
  • Erfarenhet av digital kommunikation.
  • Framgångsrik erfarenhet av att driva försäljning digitalt och gärna även via andra säljkanaler,
  • Erfarenhet av att jobba tillsammans med olika partners.
Som person är du:
Du är driven, resultatinriktad och kan arbeta självständigt. Dessutom är du en naturlig relationsbyggare som har lätt för att både skapa och behålla långsiktiga kontakter.
Eftersom arbetet sker i en utmanande miljö med högt tempo behöver du också vara en flexibel och prestigelös lagspelare som sätter kunden i fokus.

Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor?: Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Henrik Paulsson, rekryterande ledare, 0734-417273, henrik.paulsson@telenor.se.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

18 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var