Outbound Manager

Om jobbet

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda personal inom lager- och logistikbranschen! Vi vill att du ska trivas med att arbeta med förbättringsprocesser och vill coacha ditt team till att nå avdelningens produktionsmål!

Information om uppdraget

Academic Work söker för vår kunds räkning en Outbound Manager.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Arbetsuppgifter

Som Outbound Manager kommer du arbeta med att styra och planera den dagligen verksamheten på avdelningen för utleveranser.

Du kommer till exempel att:
  • Arbeta med att säkerställa att produktionsmålen uppnås genom att aktivt leda och planera avdelningens arbete.
  • Ansvara för bemanningen samt sköta schemaläggningen och tidrapporteringen.
  • Arbeta efter KPIer, rutiner och processer samt ständigt arbeta med att förbättra processer kopplade till effektivitet och kvalitet.
  • Ha mycket intern kontakt med övriga avdelningar på lagret samt huvudkontoret, detta för att säkerställa att alla avdelningar samarbetar på bästa sätt
I rollen som Outbound Manager kommer du rapportera till Warehouse Manager. Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt leda en grupp och som har erfarenhet av och trivs med att arbeta med förbättringsprocesser kring effektivitet och kvalitet!

Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom lager/logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Har 3-5 års erfarenhet av att leda personal inom transport/lager/logistikbranschen
  • Tidigare haft personal- och budgetansvar
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska tal och skrift
  • Har goda kunskaper i Officepaketet
Som person är du kommunikativ och kan anpassa ditt sätt att kommunicera efter vem eller vilken grupp du har framför dig. Då du i tjänsten kommer ha personalansvar ser vi det som en självklarhet att du är duktig på att leda din personal och coachar dem till att leverera enligt företagets KPIer. Att kunna arbeta i pressade situationer och kunna hantera snabba förändringar är av yttersta vikt då vår kund är verksamma på en snabbrörlig marknad. Som ledare ser vi att du sprider energi och positiv stämning runtomkring dig och kan hjälpa till där det behövs för att alltid ha företagets bästa i fokus!

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid 6 månader med goda chanser till överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda
  • Placering: Rosersberg
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Publicerad

1 dagar sedan

Sista ansökningsdag

6 feb

Om företaget

Vid en eventuell intervju får du självklart reda på mer information om företaget.