Operational Excellence Manager

Om jobbet

Operational Excellence Manager

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.


Vad gör du som Operational Excellence Manager på Telenor?
Som Operational Excellence Manager bidrar du till att driva och förbättra lönsamheten i och mellan samtliga försäljningskanaler genom digitalisering och effektivisering av verksamheten. Genom att identifiera förbättringsområden och själv driva igenom initiativ kan vi öka Telenors lönsamhet på kort och lång sikt. Du kommer att ingå i teamet Performance Management & Analytics i organisationen Development som har ett tvärfunktionellt ansvar att driva och utveckla lönsamhet, tillväxt och kundupplevelse och arbetar för att säkerställa samverkan mellan samtliga kanaler inom Channels.

I rollen ingår det att ...
  • Att äga Telenors strategiska effektiviseringsinitiativ inom Channels och driva samt utveckla optimeringsagendan på kort och lång sikt. Du utmanar kontinuerligt processer och kostnader för att öka lönsamheten, digitaliseringen och kundupplevelsen i och mellan Telenors samtliga kanaler
  • Att projektleda och driva igenom olika projekt- och programinitiativ som syftar till att öka lönsamheten och driver den digitala transformationen inom Channels
  • Rollen arbetar tätt tillsammans med teamets analytiker och samarbetar med alla kanalorganisationerna, Finance, People & Culture Development, Marknad, IT och övriga inom Development
Du får... vara del av ett ungt och drivet team med flera företagsövergripande fokus och du kommer att få stor insikt i vår affär och våra olika initiativ för att nå våra mål och öka vår produktivitet. Din roll är en omväxlande, utmanande och inspirerande roll med många fokusområden.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Akademisk examen med inriktning mot ekonomi- eller ingenjörsområdet
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet, med fördel tidigare erfarenhet inom telekom och/eller retail med inriktning på konsumentmarknaden
  • Erfarenhet av projektledning (inom Operational Excellence uppskattas)
  • Mycket goda kunskaper inom Excel och PowerPoint
  • Förmåga att presentera och kommunicera information, såväl skriftligt som muntligt, på ett tilltalande och anpassat sätt
Det är också bra om du:
  • Erfarenhet av analysarbete, som controller och finansiell modellering uppskattas
Som person är du initiativrik, en doer, det händer saker i din närhet. Du läser lätt av omgivningen och tar in såväl informella som formella regler och strukturer. Du är en relationsskapare och ha lätt för att skapa engagemang. Du kan vid projektstart punkta ner handlingsplan med risker och actions med enkelhet och strävar alltid efter höga resultat.

Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Philip Gustafsson, rekryterande ledare, 0709-335574 eller philip.gustafsson@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

22 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var