Medarbetare till kundservice - Heltid

Avanza · Bank, Finans & Försäkring · Sista dagen!

Om jobbet

Om tjänsten
Vill du ha ett jobb där du uppmuntras att ta ansvar, vara nytänkande, ha kul och ge bästa möjliga service till kunden? Då kan du läsa vidare! Vår kundservice är, enligt ett oberoende konsultföretag, av världsklass. Två år i rad, 2015 och 2016 har vi vunnit Service Scores pris för bästa service inom kategorin Finansiella Tjänster. Framgången är naturligtvis kul och samtidigt får vi allt fler kunder. Med andra ord behöver vi ytterligare medarbetare och just nu söker vi dig som vill arbeta heltid hos oss på kundservice.

Du kommer att arbeta med ett ungt, engagerat och roligt gäng på ett 30-tal heltidsanställda. Kundservice sköter den dagliga kontakten med våra kunder, främst via telefon och mejl. Det rör sig om allt från komplicerade frågor gällande våra tradingapplikationer, derivatfrågor och försäkrings- och pensionsprodukter till vanligare frågor om vår sajt och kundernas värdepapper. Vi jobbar i en digital miljö och en av våra strategier är att vara 100% digitalt. Det betyder att du måste ha ett intresse av digitala medier som sociala medier och olika webbaserade hjälpverktyg.

Tjänsten är på heltid, med start i mitten av januari 2017. I samband med anställning får du en 3 veckor lång utbildning för att därefter kunna påbörja arbetet.

Din profil
Eftersom kundservice är företagets röst utåt är det viktigt att du som person tycker om att kommunicera med människor och ser det som en självklarhet att alltid ge kunden bästa möjliga service. För att lyckas hos oss på Avanza är det viktigt att du är flexibel, noggrann och har förmågan att samarbeta med dina kollegor. Arbetstempot är högt och för att passa för tjänsten behöver du även vara stresstålig och ha en positiv attityd. Det är också en förutsättning att du har en mycket bra kundförståelse. Vi arbetar i en föränderlig bransch som ständigt utvecklas, du måste vara väl mottaglig för en ökad grad av digitalisering i ditt arbetssätt. Detta i takt med att kundupplevelsen ständigt utvecklas och förbättras.

Det är dessutom bra om du har:
  • grundläggande ekonomisk utbildning eller motsvarande
  • intresse för digital media
  • stort intresse för finansmarknaden
  • erfarenhet från kundserviceverksamhet
Vi erbjuder
Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med ca 350 trevliga och engagerade medarbetare kommer du att sitta centralt i Stockholm. Vår personal har bra förmåner, såsom extra bra kontovillkor, bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Vi tycker om att ha kul ihop!

Ansökan
För att ansöka till branschens bästa kundservice klicka på knappen "Ansök" nedan. Vi vill att din ansökan, innehållande CV och personligt brev.

Vill du se mer utav våra fina utmärkelser kan du hitta dem här

Vi vill ha din ansökan snarast då urvalet sker löpande, dock senast 9 december 2016. Kontakta gärna Petra Carlsson på petra.carlsson@avanza.se om du har några frågor om tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Publicerad

22 dagar sedan

Sista ansökningsdag

Idag

Om företaget

Avanza är Sveriges ledande internetbank för sparande och placeringar. Vi har en kraftig tillväxt som den huvudsakliga utmanaren till de stora bankerna och försäkringsbolagen på den svenska sparmarknaden. Avanza är noterat på Stockholmsbörsen med ett Market Cap på ca 9 Mdr sek.

Vi har redan drygt 500 000 kunder och deras bästa står alltid i fokus - precis som det borde vara. Vår affärsidé är enkel - mer till dig, mindre till banken. Visionen är att skapa en bättre framtid för miljoner människor.

Några exempel på vår framgång, och ett av våra huvudsakliga mål, är att vi för sjunde året i rad vann Årets nöjdaste sparare (Svenskt Kvalitetsindex).

Mer information hittar du på www.avanza.se