Manager Performance Management & Analytics

Om jobbet

Manager Performance Management & Analytics

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Manager Performance Management & Analytics på Telenor?
Som Manager Performance Management & Analytics leder du ett team av analytiker och affärsutvecklare och bidrar aktivt till att förbättra lönsamheten i och mellan samtliga försäljningskanaler genom digitalisering och effektivisering av verksamheten. Genom att identifiera förbättringsområden och driva igenom initiativ kan vi öka Telenors lönsamhet på kort och lång sikt. Du kommer att ingå i organisationen Development som har ett tvärfunktionellt ansvar att driva och utveckla lönsamhet, tillväxt och kundupplevelse och arbetar för att säkerställa samverkan mellan samtliga kanaler inom Channels.

I rollen ingår det att ...
  • Att leda ett mindre team bestående av analytiker/experter med hög kompetens och stort driv. Rollen ställer höga krav på analytisk kapacitet såväl som förmågan att genom tydlighet och entusiasm få teamet och organisationen i stort att arbeta mot ökad lönsamhet och kundnöjdhet
  • Att äga Telenors strategiska effektiviseringsinitiativ inom Channels och driva samt utveckla optimeringsagendan på kort och lång sikt. Du utmanar kontinuerligt processer och kostnader för att öka lönsamheten, digitaliseringen och kundupplevelsen i och mellan Telenors och Bredbandsbolagets samtliga kanaler
  • Att med hjälp av teamets analytiker framställa datadrivna analyser och business case för att stötta ledningsgruppen och utveckla Channels samtliga kanaler inom försäljning, kanalmix, incitamentsmodeller, kostnadseffektivitet och kundupplevelse samt proaktivt analysera data och ge rekommendation på förbättringsområden
  • Att projektleda och driva igenom olika projekt- och programinitiativ som syftar till att öka lönsamheten och driver den digitala transformationen inom Channels
Du får... samarbeta med alla kanalorganisationerna, Finance, People & Culture Development, Marknad, IT och övriga inom Development. Din roll är utvecklande, utmanande och drivande. Du blir en viktig spelare för samtliga kanalorganisationer.

Passar du ihop med oss?


För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Civilingenjör Industriell Ekonomi eller motsvarande och/eller civilekonom.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet
  • Strategisk erfarenhet från arbete med affärsutveckling
  • Erfarenhet från planering, prognostisering och styrning av komplexa affärer.
Det är också bra om du:
  • Finansiell modellering och analys
  • 3 år inom en marknads- eller säljorganisation med inriktning på konsumentmarknaden med fördel telekom.
  • Förmåga att presentera och kommunicera information, såväl skriftligt som muntligt, på ett tilltalande och anpassat sätt.
Som person är du intresserad av att utveckla människor och du har förmåga att driva och motivera personer på olika nivåer för att få saker gjorda. Vidare brinner du för exceptionell service, du är affärsmässig och har en god förståelse för företagsekonomi och produkt- och processutveckling samt konceptualisering. Du är analytisk, strukturerad, effektiv och har en förmåga att effektivt driva förankringsprocesser för beslut. Andra viktiga egenskaper är stor kundinsikt och förmåga att förstå kundernas behov och beteenden samt din förmåga att utveckla starka relationer inom och utanför företaget.

För oss är det lika viktigt vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Philip Gustafsson, rekryterande ledare, på telefon; 0709-335574 eller philip.gustafsson@telenor.se.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

21 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var