Manager Market Communication Strategy

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Manager Marketing Communication Strategy

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Manager Marketing Communication Strategy på Telenor?

Som Manager Marketing Communication Strategy ansvarar du för att leda teamet som ansvarar för Telenors och Bredbandsbolagets kommunikationsstrategi, - koncept, - analys och planering, för både konsument och företagsmarknaden. Rollen ansvarar för analyser av hur marknadskommunikationen förändras och utvecklas samt övergripande kommunikationsstrategi för hela Telenor. Utifrån strategin drivs även arbetet med att sätta den långsiktiga kommunikationsplanen samt att identifiera och prioritera utvecklingsprojekt kopplat till marknadskommunikation i en tydlig road map inom teamet. I ansvaret ligger också att driva utvecklingen av kommunikationskoncept för Telenor och Bredbandsbolaget. Allt arbete sker i mycket nära samarbete med övriga avdelningar inom Telenor, speciellt Digital Channels och CRM. Du blir även ansvarig för implementering och utveckling av uppföljning, rapportering och analys av effekterna av kommunikationen. Du rapporterar till Head of Brand & MarCom och ingår i ledningsgruppen för Brand & MarCom. Du kommer leda ett team med 3 medarbetare.

Du får:

Som Manager Marketing Communication strategy får du möjlighet, att i nära samarbete med andra enheter samt våra externa partners, bygga upp Telenors och Bredbandsbolagets kommunikationsstrategi. Du kommer vara med och driva en spännande förändringsresa kring hur vår hela vår kommunikation utvecklas. Du kommer även vara drivande för att säkerställa att kommunikationen hålls ihop inom Telenor och driva strategiskt viktiga utvecklingsprojekt. Inom Telenor tror vi på att jobba i team för att skapa resultat vilket innebär att du kommer arbete med många olika delar av företaget och i ett nära samarbete med andra avdelningar. Du kommer också få möjligheter att samarbete med kollegor inom Telenor Group, både nordiskt och globalt.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Minst 10 års erfarenhet av marknadskommunikation
  • Minst 5 års erfarenhet av strategisk marknadskommunikation
  • Minst 5 års erfarenhet av avancerad projektledning
  • Akademisk utbildning (civilekonom eller inriktning marknadsföring) eller motsvarande utbildning med kommunikationsinriktning (t ex Berghs)
  • Erfarenhet av budget- och personalansvar
  • Erfarenhet av digital marknadsföring
Det är också bra om du:
  • Vidareutbildning inom strategisk marknadskommunikation
  • Erfarenhet av budget- och personalansvar
  • Erfarenhet av digital marknadsföring
  • Gärna erfarenhet från telekombranschen
  • Gärna erfarenhet från flera olika branscher
Som person är du:
  • Social, relationsbyggande och duktig på att skapa kontakter i ditt arbete.
  • En idérik person med god förmåga att kreera idéer och agera övertygande mot din omgivning
  • En duktig kommunikatör som är tydlig, strukturerad och kommunicerar med övertygelse
  • En lagspelare som samarbetar effektivt med andra och är generös med dina egna kunskaper och erfarenheter
  • En handlingskraftig och systematisk person med god förmåga att planera och prioritera
Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakt Hanna Riberdahl rekryterande ledare, hanna.riberdal@telenor.se , +46709614513. Vill du veta mer om Rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

21 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var