Manager Digital Sales

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Manager Digital Sales - Telenor Consumer

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.

På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Manager Digital Sales på Telenor Consumer?
Som Manager Digital Sales är du en del av avdelningen Digital Channels och är med och driver vår digitala förändringsresa. Telenor gör en ambitiös satsning inom det digitala området med målsättningen att 80 % av våra kundinteraktioner ska vara digitala år 2020. Avdelningen Digital Channels spelar en central roll i vår digitala transformation och ansvarar för att utveckla och driva försäljning, kundservice och kundupplevelse i våra digitala kanaler. Som Manager Digital Sales rapporterar du till Head of Digital Channels och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Ditt primära fokus är att utveckla och driva försäljningen mot nya och befintliga kunder i webb och app, så att digitalt blir en av våra viktigaste kanaler mot kund.

Du leder ett team med fem medarbetare inom försäljning, webbanalys och acquisition och kommer arbeta tätt tillsammans med övriga Digital Channels-team liksom med kollegor från marknad, CRM, produkt, kundinsikt, försäljning och kundservice. Att arbeta tvärfunktionellt, kundcentrerat och datadrivet för att på bästa sätt uppnå dina mål är något du ser som en självklarhet.

Du kommer vara med att utveckla och implementera Telenors övergripande strategi för våra digitala kanaler, med ett särskilt fokus på digital marknadsföring, försäljning och analys. Du kommer även vara en viktig intern ambassadör för vår digitala transformation.

Du kommer att:
  • Vara huvudansvarig för att driva arbetet med förflyttning av försäljningsvolymer till digitala kanaler, för nya och befintliga kunder
  • Definiera och kontinuerligt utveckla vår digitala försäljningsstrategi Sätta försäljningsmål och kontinuerligt analysera affären, följa upp våra KPI:er samt planera åtgärder vid eventuella avvikelser
  • Leda kravställning och prioritering av utvecklingsarbetet för webb och app utifrån ett försäljningsperspektiv
  • Samarbeta med kollegor inom marknad och CRM för att planera, implementera och optimera våra digitala marknadsförings- och CRM-aktiviteter samt relaterad försäljning
  • Tillsammans med kollegor inom bl.a. försäljning och kundtjänst arbeta för att säkra bra kundupplevelser tvärs kanaler och faser i kundresan, och implementera värdeskapande omni-kanallösningar inom försäljningsområdet
  • Ansvara för analys och identifiering av förbättringsförslag relaterade till försäljning, service och kommunikation i våra digitala kanaler
  • Kontinuerligt bevaka den digitala utvecklingen i vår omvärld
Du får:

Som Manager Digital Sales blir du en viktig del av Digital Channels och Telenors digitala förändringsresa. Vårt fokus kommande år handlar om att utveckla tjänster och innehåll som driver en kraftigt ökad försäljning och service digitalt, samtidigt som vi underlättar och förbättrar våra kunders vardag.

Digital Channels består av fem team som ansvarar för försäljning, self-service, innehåll, utveckling och UX för våra digitala kanaler, som idag utgörs primärt av webb och app. Vi arbetar i nära samarbete med våra kollegor inom bl.a. marknad, CRM, service design, produkt, kundtjänst, sälj och IT. Som ledare för Digital Sales kommer du att leda arbetet med att under kommande år förflytta en stor del av Telenors försäljning av telefoni, bredband och TV till digitala kanaler.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Mångårig erfarenhet av digital marknadsföring och försäljning
  • Mycket god affärs- och verksamhetsförståelse, och vana att samarbeta med olika intressenter inom större tjänsteorganisationer
  • Erfarenhet av att driva digitalt förändringsarbete, och att gå från strategi till implementation
  • Flera års ledarerfarenhet
  • Relevant akademisk examen
  • Mycket god digital allmänkunskap
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska - i tal och skrift
Som person är du ....

Som Manager Digital Sales behöver du vara en erfaren och trygg digital ledare, som sätter kunden och affären i fokus och har förmågan att leverera resultat. För att lyckas med våra ambitioner är det av stor vikt att du är duktig på att få med dig olika interna intressenter på vår digitala förändringsresa, och tillsammans med dem identifierar smarta lösningar på våra utmaningar. En av dina nyckelegenskaper är din förståelse för de digitala kunderna och deras behov samt ditt stora intresse för den digitala utvecklingen och de möjligheter den ger.

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör och det är viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra. Vi inspirerar, vi håller vad vi lovar, vi visar respekt mot kunder och kollegor och vi gör saker enklare - vi är Telenor.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Helena Ahlin, rekryterande ledare, 0733-81 90 05 eller helena.ahlin@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

19 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var