Löneadministratör till Polystar - internationellt IT-företag i Stockholm

Polystar AB · HR & Personal · 29 dec

Om jobbet

Till Polystar söker vi nu en löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start så snart som möjligt och som sträcker sig över cirka tre månader med möjlighet till förlängning. För rätt person finns det goda möjligheter att bli en Polystar
, dvs bli anställd hos kunden efter uppdraget.

Om Polystar

Polystar är ett svenskägt innovativt IT-företag som utvecklar analysverktyg för telekommarknaden. Vi är drygt 170 personer inom bolaget, varav merparten i Sverige. Vi har bolag/filialer i 10 länder och kunder i över 50 länder. Under december 2016 flyttar huvudkontoret in i nya fina lokaler i Hammarby Sjöstad. Våra Polystars består av människor från många olika länder och det som förenar oss är vårt teknikintresse och våra värderingar som är: Teamwork, Results Orientation, Innovation och Customer Fokus.

Ditt uppdrag

Vår kund Polystar söker nu en löneadministratör som vill vara med på en spännande resa och utveckla funktionen kring löne- och HR-administrationen i företaget. I rollen som löneadministratör har du huvudsakligt ansvar över lönehanteringen för bolagets ca 170 anställda. Merparten av dessa befinner sig i Sverige och för dem sköter du hela lönekedjan. En del av Polystars bolag är även verksamma i utlandet och för dem är du kontaktperson till både medarbetare och outsourcingbyråer i respektive land. Under 2017 kommer Polystar att inleda ett byte från lönesystemet Crona lön. I det projektet kommer du vara delaktig från ax till limpa. Målet på sikt är att utveckla din roll som löneadministratör så att du till slut ska kunna agera mer som en lönecontroller. Du kommer att ingå i ett team bestående av både HR- och ekonomipersonal. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
  • Ansvar för all löne- och utläggsadministration samt rapportera personalförändringar och löneavvikelser för de utländska bolagen
  • Ansvar för pensions- och försäkringshantering
  • Balansavstämningar på lönerelaterade konton
  • Stötta chefer och medarbetare i olika ärenden
  • Arbeta proaktivt med att förbättra löne- och HR-funktionen
Din bakgrund

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av självständigt lönearbete och är van vid att hantera reseräkningar. Du har dessutom arbetat i något av systemen Hogia, Agda, Visma eller Crona lön. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning och har erfarenhet av att sköta lönerna för flera olika bolag. Det är ett krav att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift eftersom koncernspråket är engelska.

Som person är du glad, positiv och trivs i samarbetet med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du har även ett öga för detaljer, en god överblick och förmåga att planera och strukturera upp ditt arbete. För att trivas och kunna göra det bästa av rollen bör du också vara intresserad av system och vilja leverera en högklassig service.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (julia.goossens@wise.se 070-433 57 35) och konsultchef/affärsområdeschef Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Jobbfakta
Publicerad

6 dagar sedan

Sista ansökningsdag

29 dec

Om företaget