Löneadministratör Hogia Lön Plus

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter
Vi söker för vår kunds räkning en löneadministratör med erfarenhet av Hogia Lön Plus till Stockholmskontoret.
Dina arbetsuppgifter blir att konvertera/implementera existerande kunder från det nuvarande lönesystemet in i det nya (Hogia Lön Plus) samt att arbeta brett med övrig löneadministration/hela löneprocessen.
Tjänsten är på heltid med start omgående.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet som löneadministratör. Du kan arbeta självständigt och ta ett stort eget ansvar.
Då vår kund arbetar i Hogia Lön Plus krävs det att du ha goda kunskap i detta system.
För att trivas i rollen bör du också ha goda kunskaper i Excel samt en förståelse för lönearbete/kollektivavtal.
För övrigt så är du flexibel, social och serviceminded samt har goda kunskaper i svenska och engelska.

Uppdraget är till en början en uthyrning men vår kund ser ett långsiktigt behov och för rätt person finns det därför stora möjligheter till överrekrytering efter sex månader.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Om kunden
Vår kund är ett stort nordiskt bolag med ca 500 anställda som specialiserar sig på applikationer och IT-lösningar inom lönehantering och HR. De arbetar både mot den privata och offentliga sektorn. Kunden har sitt kontor på Södermalm.
Jobbfakta
Kontakt

Mejla Jeanette Magnusson

Publicerad

42 dagar sedan

Sista ansökningsdag

15 jan

Om företaget

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.