Leveransvärd

Om jobbet

Är du positiv, serviceinriktad och tycker om att träffa kunder i ditt arbete? Är du samtidigt strukturerad och noggrann? Då är det kanske dig vi söker! Nu söker vi dig som vill arbeta i en omväxlande arbetsmiljö där du får möta kunden såväl inför, efter och under leverans. Du är med ditt goda kundbemötande Bilias representant vid ett för kunden spännande tillfälle - överlämningen av bilen. Nu söker vi dig som vill jobba som leveransvärd av personbilar på vår anläggning i Segeltorp!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som leveransvärd kommer du att ansvara över leveransdelen gentemot kund som köpt sin nya bil. Du kommer att arbeta nära säljarna och att arbeta bra i team är en förutsättning. Du ser till att finansieringen är i sin ordning, samordnar och bokar möte med kunden samt ansvarar över att kunden får en positiv upplevelse kring uthämtningen av nya bilen.

I leveransdelen ingår följande:
  • Visa kunden till sin nya bil, tillgodose kunden med nödvändigt material, överlämna bilnycklar etc.
  • Hjälpa kunden med bilens funktioner och förklara dessa.
  • Vara behjälplig när det rör övriga frågor och funderingar kring bilen.
  • Sköta övrig administrationen kring försäljningen.
Förutom att överlämna bilar till kunderna kommer du assisterna säljarna med diverse uppgifter.

Kompetenskrav
Körkort B och gymnasieutbildning är ett krav. Du har erfarenhet av att möta kunder och tycker att det är bland det roligaste som finns.

Personliga egenskaper
För att trivas på Bilia och i den här rollen måste du ha ett intresse för service och alltid ha ett professionellt och positivt förhållningssätt, både mot kunder och kollegor. Som person är du utåtriktad och tycker om att ta kontakt med nya människor. Det är viktigt att du alltid ger service på hög nivå och får alla våra kunder att känna sig välkomna. Bilia värdesätter högt att du är en samarbetsvillig person som förstår värdet av bra team-arbete. Vi lägger även stort fokus på att du är driven och vill att kunderna alltid ska få en positiv upplevelse. Eftersom tjänsten innebär en hel del administration är det också oerhört viktigt att du är strukturerad och organiserad.

Tjänsten innebär stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill fortsätta inom bilbranschen och kanske i framtiden bli en del i vårt bilförsäljar-team.

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Vi söker en medarbetare för timanställning på 100 %. Arbetstider är Måndag - Fredag, kl: 9.00-18.00.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta Maria Gyllefjord, Samordningsansvarig Leveranssupport, tfn 08-734 72 17.
Facklig representant: Roger Johnsson, Unionen, tfn 08- 08 744 81 88.

Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och därför vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med Din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Huddinge
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Försäljning
Kontakt

Ring Maria Gyllefjord, 08-734 72 17

Publicerad

13 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Bilia är Nordens största bilkedja med 102 anläggningar i tre länder. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

Allt som rör bilen. Och lite till.


Hitta hit

Visa var