Leveranskoordinator som vill vara med och skapa marknadens bästa nätverkstjänster!

Om jobbet

Är du en kvalitetsinriktad och kreativ lagspelare som brinner för koordinering och söker nya utmaningar inom en organisation som arbetar med nätverkskommunikation? Har du även erfarenhet av administration, service och en god insikt i ekonomistyrning? TeleComputing söker en ny medarbetare som prioriterar stora utvecklingsmöjligheter inom ett växande och framgångsrikt företag. Tjänsten kommer att starta omgående, så skicka in din ansökan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för TeleComputings räkning en leveranskoordinator till deras kontor i Kista. Företaget genomgår nu stora förändringar där de utökar samarbeten inom kommunikation med nya kunder. Därför skapas nya roller inom bolaget och det finns goda utvecklingsmöjligheter som exempelvis projektledare eller service manager på sikt.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
AcademicWork

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos TeleComputing. Företagets intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som Leveranskoordinator kommer du arbeta med att koordinera kommunikationsleveranser från deras operatörer. Du kommer att samordna hela flödet och ta emot beställningar från både slutkund, projektorganisationen, kundteamet eller från interna beställare. Under leveransens gång så kommer du att hålla kontakten med slutkund och se till att dokumentera och följa upp de steg som genomförs. Det vill säga att din vardag hos TeleComputing kommer omfatta koordinering av interna och externa parter för att leverera marknadens bästa nätverkstjänster till deras kunder. Du blir en del av ett professionellt och väl fungerande team bestående av erfarna kollegor. Ni sitter i öppna kontorslandskap i fräscha lokaler. En introduktion kommer att genomföras för att du skall få rätt förutsättningar i arbetet.

Du kommer till exempel att arbeta med :
  • Koordinering av kommunikationsleveranserna.
  • Uppföljningar av kostnader och betalningar mot deras kunder. Vidare ansvarar du för att följa upp om de är något som inte stämmer överens.
  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Att agera som säljstöd för Key Account Managers och säljare inom organisationen. Du kommer bland annat att få vara med och stötta i vilka lösningar som de skall leverera till slutkunderna.
Tjänsten passar dig som långsiktigt vill utvecklas hos företaget och kan axla en eventuell ledarroll inom bolaget på lång sikt.

Vi söker dig som
  • Har minimum 1 års erfarenhet av arbete mot företag inom nätverkskommunikation eller från en leveransorganisation. Din erfarenhet kan ha kopplingar till IT eller Telecom.
  • Erfarenhet av administrativt arbete.
  • 6 månadernas erfarenhet av ekonomistyrning. Vi ser att du har en insikt i kostnadsuppföljningar och ekonomiprocessernas grunder. Din erfarenhet kan ha inhämtas från deltidsarbete som exempelvis ekonomiassistent i kombination med dina studier.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
  • Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:

* Har en universitetsutbildning inom relevant område.

Som person är du en kommunikativ lagspelare med god förmåga att se helhet och samband. Du är serviceinriktad och proffsig i kontakt med kunder och kollegor. Vidare är du kvalitetsorienterad, nyfiken på och intresserad av hur nätverkskommunikation fungerar. Utöver detta ser vi att du är duktig på att driva ditt arbete självständigt framåt och att du älskar att koordinera och arbeta med administration.

Övrig information
  • Ett utdrag ur belastningsregistret och en kreditupplysning kommer att göras i samband med anställning.
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid 6 månader, kontorstider 8-17.
  • Lön: I enlighet med erfarenhetskraven.
  • Placering: Kista, Knarrarnäsgatan 7. Goda förbindelser med kollektivtrafiken.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Publicerad

16 dagar sedan

Sista ansökningsdag

2 feb

Om företaget

TeleComputing är en av Nordens ledande specialister på molntjänster. De har skött IT-driften för små och mellanstora företag och organisationer i Norden under nästan 20 år.