Kundtjänstmedarbetare till Hoist Finance

Om jobbet

SW letar för Hoist Finance räkning en driven medarbetare till deras kundtjänstavdelning för ett uppdrag på heltid med start i december/januari. Uppdraget sträcker sig löpande men minst 6 månader. Hoist Finance sitter i vackra lokaler centralt vid Stureplan i Stockholm.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta i en kombinerad roll där du huvudsakligen tar emot inkommande kundsamtal och till viss del hanterar uppgifter relaterade till back office. Förutom kundkontakten har du en naturlig kontaktyta internt mot bolagets olika avdelningar.

Du kommer exempelvis att:
  • Svara på inkommande kundsamtal under kundtjänstöppettider
  • Svara på inkommande kundmail
  • Back office - Kontoadministration: Öppna/Stänga konton, ändringar av kontouppgifter, hantera oplacerade betalningar, dokumentering av kundinformation
  • Aktivt delta i det kontinuerliga arbetet med att förbättra kundtjänstfunktionen och dess produkter och tjänster.
Det här är tjänsten för dig som vet vad det innebär med utmärkt kundservice och har ett driv för att fortsätta bidra i rollen som Kundtjänstmedarbetare på ett expanderande kreditmarknadsbolag!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har studentexamen från gymnasiet. Du har arbetat minst 2 år inom kundservice sedan tidigare. Vi ser gärna att du har arbetserfarenhet från bank/finans/ekonomi sedan tidigare men det är inget krav. Även ett intresse för finans är meriterande. Du är datorvan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som person är du driven och lägger vikt på kvalité i din kundservice. Du är ansvarstagande, noggrann och tar ansvar för dina processer samtidigt som du är en positiv, prestigelös och lagspelande person som tar tag i det som behöver göras och drivs av att teamet lyckas.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden ligger mellan 6 och 12 månader. För rätt person innebär tjänsten chans till förlängning alternativt överrekrytering till kund. Som en del av denna rekryteringsprocess kommer vi att utföra en bakgrundskontroll på slutkandidaten. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Jobbfakta
Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, försäkring, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.