Kundsupport till Shoppingforumet Lyoness!

Om jobbet

Trivs du med kundkontakt och drivs av att ge god service? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en serviceinriktad person för en heltidstjänst hos Lyoness!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Lyoness räkning en kundsupport på heltid till deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledighet mellan mars 2017 till och med september 2018. Lyoness grundades år 2003 och har i dag cirka 1000 medarbetare i 47 länder runt om i världen. Lyoness erbjuder en branschoberoende internationell Shopping Community, samt ett internationellt Lojalitetsprogram för företag, onlineföretag och större kedjor. På kontoret, som är beläget på Sveavägen i Stockholm, arbetar ett härligt gäng kollegor som du nu får chansen att bli en del av.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Lyoness önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Lyoness.

Arbetsuppgifter

Som kundsupport kommer du arbeta med support till Lyoness medlemmar, konsumenter samt företagskunder. I rollen som kundsupport ingår även allehanda administrativa arbetsuppgifter och du kommer även stötta dina kollegor på huvudkontoret med olika uppgifter samt ärenden.

Du kommer till exempel att:
  • Ansvara för medlems- och företagssupporten, såsom att besvara mail och telefonsamtal
  • Ta emot beställningar av presentkort
  • Representera Lyoness på olika event som företaget kan tänkas vara med på
Du kommer att introduceras och få upplärning av en kollega som har en liknande roll och det finns även ett internt e-Learning program som du kommer att ha god hjälp av.

Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av serviceorienterade yrken, såsom exempelvis butiksjobb
  • Är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du

* Har goda kunskaper i tyska, tal och skrift

Som person är du tålmodig och har ett intresse av att lära dig mer och bidra till nya ideér. Du är proaktiv och självgående i ditt arbete samt har lätt att prata med olika människor och kan anpassa dig efter den person du talar med. Detta är av stor vikt då du kommer att kommunicera med både privatpersoner och företagskunder. Vidare förstår du vikten av att alltid ge god service. Utöver detta ser vi även att du är samarbetsvillig och bidrar till en positiv stämning i gruppen. Som person är du även strukturerad och kommer att kunna bidra till att effektivisera arbetet.

Övrig information
  • Start: 1 mars 2017 t.o.m. 30 september 2018
  • Omfattning: Heltid, vikariat
  • Placering: Sveavägen, Stockholm
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Publicerad

30 dagar sedan

Sista ansökningsdag

3 jan

Om företaget

Lyoness Sweden AB är ett branschoberoende internationellt Shopping Community, samt ett internationellt Lojalitetsprogram för företag, onlineföretag och större kedjor. I dagsläget har Lyoness fler än 5.3 miljoner medlemmar världen över och 55 000 medlemmar i Sverige. Medlemmarna tar del av exklusiva förmåner i form av Cashback & Shopping Points vid varje inköp. För Lojalitetsföretagen innebär det en gemensam kundbas med mer lojala kunder till vilka de kan erbjuda sina produkter och tjänster.