Kundsupport till Customer Success-teamet hos Load Impact

Academic Work · Data & IT · 1 jan

Om jobbet

Är du student och vill arbeta 2 heldagar i veckan hos ett globalt IT-bolag? Är du kundorienterad och brinner för att leverera service i världsklass? Har du dessutom kunskaper inom programmering och ett genuint intresse för teknik? Ta chansen och sök rollen som kundsupport i Load Impacts customer success-team redan idag då start sker omgående!

Information om uppdraget

Academic Work söker två personer för arbete med kundsupport inom Customer Success hos vår kund Load Impact. Load Impact erbjuder en prenumerationstjänst vilken genomför belastnings- och prestandatester av webbplatser, webb-och mobil applikationer eller API via internet. Utifrån Load Impacts affärsmodell är kundnöjdhet av yttersta vikt för att skapa värde för företagets kunder. Rollen som support i Customer Success-teamet är därför en betydande faktor för företagets framgång. Rollen kommer innebära ansvar för att leverera god service och support till kunder samt förvalta företagets nuvarande kundrelationer.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Load Impacts önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är till en start 2 heldagar i veckan i 6 månader och är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Load Impact. Vår kunds intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som support i Customer Success-teamet kommer dina dagliga arbetsuppgifter innebära personlig support till företagets kunder via chatt och webbplats. Du kommer arbeta med att lägga upp nya abonnemang för företagets prenumerationstjänst samt genomföra telefonsamtal med kunder för att upprätta kundspecifika avtal. Vidare kommer du även prospektera befintlig kundstock för att se över möjligheten för Load Impact att växa ytterligare hos kunden. Idag är företaget 13 personer som sitter på kontoret beläget på Södermalm i Stockholm men har även anställda i bland annat New York. Företaget arbetar med många globala kunder och allt arbete samt kommunikationen internt sker på engelska.

Dina arbetsuppgifter kommer till exempel bestå av att:
  • Hjälpa nya kunder att komma igång med produkten
  • Supportera vid eventuella problem
  • På sikt fördjupa dig CRM-systemet och analysera kundsegment och köpbeteende för att anpassa marknadsföring och sälj
Tjänsten passar dig som studerar och vill skaffa värdefulla erfarenheter hos ett innovativt och modernt företag. Vidare passar tjänsten dig som har teknisk förståelse och kunskap inom programmering samt brinner för kundkontakt och bra relationer. För rätt person finns möjlighet till stora karriärmöjligheter både i rollen och vidare inom företaget.

Vi söker dig som
  • Studerar på universitetsnivå med inriktning mot teknik eller IT
  • Har 1-2 års erfarenhet av arbete som innefattar kundbemötande
  • Har kunskap i programmering och utveckling då kunskaperna krävs för att kunna ge bästa möjliga support
  • Är flytande i det engelska språket med god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
Som person är du utåtriktad och sätter alltid kunden i första rummet. Vidare har du ett genuint intresse för teknik och utveckling som du visar genom att lägga ner tid på att skapa förståelse för företagets produkt för att kunna leverera bästa möjliga service till kund. Vi förväntar oss att du är en person med positiv inställning som har en förmåga att bidra med god stämning till både kollegor och kunder!

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 2 heldagar i veckan
  • Placering: Götgatan, Stockholm
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Deltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

36 dagar sedan

Sista ansökningsdag

1 jan

Om företaget

Load Impact är ett företag som arbetar med utveckling av en mjukvaruprodukt vilken erbjuder en prenumerationstjänst som kan testa belastning och prestanda på bland annat webbplatser och applikationer. Här arbetar du hos en driven organisation som tar tillvara på den kompetens som finns i företaget. Du erbjuds en spännande miljö där man arbetar kundorienterat och ett modernt sätt att erbjuda tjänster.