Kundserviceagent

Om jobbet

Alla känner till Blocket och miljontals kunder använder våra tjänster varje vecka. För många är Blocket det bästa som finns! Kul slösurf, grymma klipp och så räddar man ju miljön lite grann varje gång man handlar begagnat istället för nytt. När tjänsten som kunden tycker så mycket om av någon anledning inte fungerar vill vi självfallet vara där och lösa det. Kan du tänka dig hur många sköna fall och typer du stöter på varje dag om du är den del av Blockets kundservice?

Som kundserviceagent på Blocket kommer du jobba i ett team som brinner för att ge våra kunder den hjälp de behöver för att få ut det mesta av våra tjänster. På ett enkelt och effektivt sätt kommer du arbeta för att ge Blockets radannonskunder förstklassig kundservice via mejl, där du hjälper till med alla former av problem som kan uppstå. Du kommer också att vara med och utveckla sajten genom att vara kundernas ambassadör i utvecklingsarbetet av sajten.

Dina ansvarsområden
Med hög servicekänsla svara på inkommande e-mail och telefonsamtal för att lösa kundens problem på bästa sätt samt säkerställa att kunden får all information den behöver. Hjälpa till med teknisk felsökning om kunden behöver det, samt bidra till att förbättra kundservice på ett engagerat sätt genom att komma med förslag och idéer. Vidare är det viktigt att identifiera och rapportera buggar till våra utvecklare samt identifiera bedrägliga beteenden och skydda våra användare.

Din profil
  • Du har erfarenhet av kundtjänst
  • Du är van att kommunicera med kunder både verbalt och i skrift
  • Du är en snäll person som bryr dig om andra
Du har ett starkt fokus på kundbehov och på kundtillfredsställelse, och du har lätt för att lära dig nya saker. Du tar också lärdom av tidigare erfarenheter för att kunna bli bättre på det du gör. Du anpassar snabbt ditt arbetssätt efter nya instruktioner och arbetar effektivt för att uppnå dina och teamets mål. Tempot i teamet varierar beroende på aktivitetsnivåerna på sajten, därför behöver du vara duktig på att leverera hög kvalité under press såväl som under lugnare perioder. Du talar och skriver svenska obehindrat och uttrycker dig mycket väl i skrift, samt har goda kunskaper i engelska. Tidigare erfarenhet av kundsupport är ett krav. Erfarenhet av support via telefon och via chat är meriterande.

Vi gillar olikheter - kollegor med olika bakgrund och perspektiv berikar arbetsplatsen och Blocket som marknadsplats.
På Blocket gör vi skillnad tillsammans och skapar en hållbar framtid!

Låter detta intressant? Skicka i sådana fall in din ansökan redan idag! Bifoga CV och personligt brev.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Service & Kundtjänst
Underkategori
Kundtjänst

Mejla Tove Sjöblom

Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

19 dec

Om företaget