Koordinerande receptionist till internationellt företag

Om jobbet

Är du en energiknippe som har för vana att göra det lilla extra för dina kollegor och kunder? Är du vidare den som tar egna initiativ och som gärna utvecklar ditt eget samt andras arbetssätt? Här är möjligheten att arbeta på ett spännande företag i en internationell miljö! Sök redan idag då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en receptionist till kundens kontor i Solna. Tjänsten är en heltidstjänst som sträcker sig sex månader framåt med start i början av januari 2017. Förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till förlängning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden.

Arbetsuppgifter

Som receptionist på företaget kommer du arbeta brett med olika uppgifter på företaget. En del av arbetet innebär att bemanna receptionen och välkomna besökare. Du kommer svara i telefonen och ansvara för nycklar, parkering och passager. Utöver det är du ansvarig för den dagliga driften på kontoret vilket innebär att du ser till att kontoret är representativt genom att exempelvis hålla reda på disk i köket. Som receptionist på företaget är du även ansvarig för posthanteringen och fortlöpande inköp av kontors- och köksmaterial.

På sikt när du kommit in i din roll kommer du även hjälpa till med enklare uppgifter som exempelvis att scanna fakturor.

Tjänsten passar dig som vill få in foten på ett ungt, energirikt och positivt företag! Kanske är det ditt första jobb eller så vill du röra dig vidare.

Vi söker dig som
  • Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt excel och word
  • Har B-körkort
  • Har goda kunskaper i affärsengelska då det är ett internationellt företag
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då stor del av den interna kommunikationen och kommunikationen med besökare sker på detta språk
Det är meriterande om du även talar franska eller italienska. Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbeten sen tidigare från exempelvis reception eller kundtjänst.

Som person är du driven och serviceminded. Eftersom du jobbar brett med olika uppgifter på företaget så kommer du vara spindeln i nätet vilket kräver att du är strukturerad. Du kommer ta arbetsuppgifter såväl högt som lågt vilket gör det viktigt att du är prestigelös. Då du ensamt är ansvarig för receptionen och den dagliga driften ser vi att du är ihärdig och själv ser vad som behöver göras och kommer med förbättringsförslag och nya idéer.

Övrig information
  • Start: Början av januari 2017
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Solna
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Reception
Publicerad

21 dagar sedan

Sista ansökningsdag

18 jan

Om företaget

Det startade i liten skala med tre studenter och deras vision att skapa möjligheter för studenter att få arbetslivserfarenhet bredvid studierna. Tolv år senare är Academic Work Nordens största bemanningsföretag för studenter och unga akademiker.