Key Account Manager Wholesale Mobile

Telenor · Försäljning · 16 dec

Om jobbet

Key Account Manager, Wholesale Mobile

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.

På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som KAM inom Wholesale Mobile på Telenor?

Som Key Account Manager har du daglig kontakt med nyckelpersoner bland våra internationella och nationella mobila operatörskunder. Du säkrar lönsamma och långsiktiga relationer till kunderna, vilket ofta handlar om problemlösning, att hantera de ärenden och önskemål som kommer in, sätta in det i ett sammanhang och väga mot möjligheter och risker. Du följer kontinuerligt upp kundavtal, kundernas utveckling och de åtgärder och aktiviteter som drivs.

Du ansvarar för samarbeten med ett antal av våra samarbetspartners , som Service Providers och MVNO:er, men bearbetar även nya kunder med vårt Wholesale-koncept. Du bidrar på ett aktivt sätt till utveckling av affären och samarbetar med kollegorna inom Legal för att säkra att kundavtalen följer myndighetskrav och den utveckling som sker marknaden.

Du får...

Du får möjlighet att, kopplat till Telenors övergripande strategi, fatta självständiga beslut i den spännande och unika affär som Wholesale utgör. I rollen som Kam på Wholesale förväntas du fatta självständiga beslut. Affärsområdet Business, där Wholesale ingår, är i stark utveckling och erbjuder våra kunder de bästa helhetslösningarna inom modern kommunikation.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du:
  • 5 års framgångsrik erfarenhet av förhandlingar rörande komplexa affärsförhållanden på VD/ledningsnivå
  • 5 års erfarenhet av försäljning & account management med bevisade framgångar från serviceindustri
  • Förmåga att vara ambassadör och intresseväckare för Telenor - handlingskraftig, livfull, säljinriktad och socialt skicklig.
  • Kunna skriva och kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.
Det är också bra om du har:
  • 3 års erfarenhet från Telekom-branschen, eller mer
Som person är du övertygande, affärsmässig och en effektiv kommunikatör. Du skapar nätverk och har en förmåga att engagera och skapa riktning. Du är en prestigelös lagspelare som sätter kunden i fokus även när det handlar om att lösa komplexa situationer.

Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Jan Redmo, rekryterande ledare, 073-441 77 95 eller Jan.Redmo@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Key Account Manager
Publicerad

18 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Business ansvarar för försäljning av heltäckande kommunikationslösningar till företagskunder och offentlig sektor. Med kundens upplevelse i fokus och högsta affärsnytta erbjuder vi mobil och fast telefoni, datakommunikation, driftstjänster och Cloudtjänster.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var