KAM till Bankgirot

Bankgirot · Försäljning · 5 dec

Om jobbet

Vi söker just nu en relationsskapande och affärsdriven Key Account Manager, KAM, som kommer fokusera på Bankgirots hela produkt och tjänsteutbud framförallt inom innovation och utveckling. I rollen är det viktigt att vara en nytänkande och driven team player som har erfarenhet från komplex tjänsteförsäljning.

Just nu genomgår den marknad som Bankgirot verkar på en snabb och omvälvande omvandling. Den teknologiska utvecklingen, nya regelverk och nya kundförväntningar suddar ut gränserna mellan länder, branscher och kanaler. Bankgirot står inför en förändringsresa, vill du vara med?

Arbetsuppgifter

KAM kommer ansvara för att utarbeta kundplaner på strategisk och taktiskt nivå samt arbeta proaktivt för att nå uppsatta mål samt stärka Bankgirots affärsrelationer. Rollen kommer hantera komplex tjänste- och produktförsäljning samt ansvara för att vara lyhörd i kontakten med nyckelpersoner på alla nivåer hos kunder.

Som KAM kommer du ansvara för intäktsbudget och prognos på kundnivå. Du kommer även ansvara för avtal, offerter och överenskommelser med kund. Du kommer att arbeta med försäljning av Bankgirots hela produktportfölj med fokus på innovationsprodukter. Rollen innebär att du kommer arbeta proaktivt med välkända och potentiella kunder där utvecklingen sker genom nära samarbete och interaktion med affärsutveckling och produktorganisation. Produkterna har stor komplexitet, produktsidan ställer höga krav och rollen ansvarar för stora konton är det viktigt att vara driven och tuff i situationer där det behövs samtidigt som man skapar förtroende och är ödmjuk i sin framtoning.

Denna rekrytering innebär en resursförstärkning av KAM-gruppen då arbetssätt, arbetsfördelning och arbetsmetoder inom den egna enheten kommer utvecklas inom ramen för att funktionen förändras.

Utbildning/erfarenhet

För att nå framgång i rollen har du flera års erfarenhet från tidigare KAM-roller på bank eller leverantör till fintech, innovation, betalningslösningar och/eller kort. Du har erfarenhet från komplex tjänsteförsäljning och stor vana att driva offertprocesser. Du har i tidigare roller visat prov på att bygga långsiktiga relationer och framgångsrikt drivit förändringsprojekt. Produkt och tjänsteutbudets komplexa karaktär kräver ett tekniskt kunnande, ett stort intresse för infrastruktur, betalområdet, nytänkande och innovation.

I tidigare roller har du visat prov på att vara målinriktad, lyhörd och innovativ. Du trivs med att jobba i ett team samtidigt som du är självständig. Du har ett starkt driv för att nå resultat och har goda kommunikativa egenskaper. Som person är du engagerad, analytisk, affärsorienterad och har förmåga att skapa förtroende internt och externt.

Du har examen från högskola eller motsvarande samt talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Dina datorkunskaper är mycket goda.
Jobbfakta
Publicerad

24 dagar sedan

Sista ansökningsdag

5 dec

Om företaget

Bankgirot är ett europeiskt clearinghus med uppdrag att leverera marknadsledande lösningar inom betalområdet som ökar kundernas konkurrenskraft. Bankgirots verksamhet startade 1959 med betalningar i Bankgirosystemet och tillhörande tjänster. Med betalsystemet Betalningar i realtid, som också är det betalningssystem som konsumenttjänsten för realtidsbetalningar Swish bygger på, har skapat nya möjligheter till att erbjuda helt nya sätt att betala på. Varje dag förmedlar Bankgirot mer än 50 miljarder kronor och varje timme flödar mer än 125 000 transaktioner mellan avsändare och mottagare och de ser till att varenda krona hamnar exakt där den ska. Exempel på andra tjänster som Bankgirot tillhandahåller är elektronisk identifiering och e-faktura. Bankgirot räknas som en av de viktigaste delarna i Sveriges finansiella infrastruktur. Bankgirot garanterar flödet.