Junior Supportmedarbetare till innovativa IT-företaget Proact

Academic Work · Data & IT · 6 feb

Om jobbet

Har du ett starkt IT- och teknikintresse och ser dig själv som en kreativ problemlösare? Vill du utvecklas i ett kunskapsintensivt team hos en av Europas ledande integratörer av integrerade system och privata molntjänster? Ta då chansen och sök tjänsten som junior supportmedarbetare till Proact! Vi tror att rollen passar dig som trivs med att ge service till andra, sprider energi och som är orädd. Du kommer få chansen att utvecklas i din roll och även på sikt i organisationen.

Information om uppdraget

Academic Work söker för Proacts räkning en ny medarbetare till sitt supportteam i Stockholm. Proact är Europas ledande fristående integratör inom integrerade system (datalagring, servrar och nätverk) och privata molntjänster. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna samt framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster. Här kommer du erbjudas en utvecklande roll i ett tajt team med fokus på att ge den bästa servicen till företagets kunder, interna medarbetare och leverantörer.

Proact ser supportenheten som en väg in i företaget och ett sätt att lära känna dess produkter, interna strukturer, samt externa kontaktytor. Din introduktion skräddarsys efter dina tidigare erfarenheter och du erbjuds kontinuerlig utbildning i områden och produkter som du tycker är mest intressanta. Efter att ha visat framfötterna några år i den här rollen kommer du ha möjlighet att gå vidare i ett flertal roller i organisationen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proact önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Proact.

Arbetsuppgifter

Som supportmedarbetare kommer du arbeta med att lösa problem för Proacts kunder. Proacts supportenhet i Stockholm består idag av 18 medarbetare uppdelat på två nivåer. Du kommer att tillhöra nivå 1 som löser de flesta av ärendena som kommer in. Dessa ärenden kan vara ganska utmanande och det finns en hög teknisk kompetens i teamet där flera kollegor har arbetat många år i rollen. De flesta problemen kan du lösa över telefon, fjärrstyrning och mail, men om du vill kommer du även kunna komma ut till kunderna och lösa vissa problem på plats. Mer detaljerat kommer du att:
  • Ta emot inkommande problembeskrivning från kunder via mail och telefon, samt registrera dessa i ärendehanteringssystemet.
  • Göra initiala problemsökningar. Det kan röra allt ifrån problem med backup och storage till licensproblem.
  • Lösa kunders problem i så hög utsträckning du kan. Detta kan göras genom kund- och leverantörskontakt, remotestyrning, intern kontakt med lager, kontraktsavdelning, säljavdelning etc.
Hela supportenheten präglas av ett nära samarbete där alla hjälper alla. Det råder en nära sammanhållning och det är högt i tak. Flera av dina kollegor har arbetat på Proact i flera år och har mycket kunskap att dela med sig av. Du som har en bra energi, är orädd och har ett starkt tekniskt intresse kommer ha möjlighet att snabbt växa i rollen och på sikt även växa inom Proact.

Vi söker dig som
  • Har en gymnasieexamen inom teknik eller motsvarande.
  • Har ett stort teknikintresse.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du
  • Har arbetat i kundservice tidigare och använt telefon och mail som verktyg i ditt dagliga arbete.
  • Har B-körkort
Som person värderar du nära samarbete och du ser dig själv som prestigelös. Du trivs med att hjälpa kollegor och kunder med alla typer av problem som kan uppstå och du ställer upp när du behövs. Samtidigt är du en självgående problemlösare som tar stort ansvar för ditt arbete och ser till att kunden får den bästa servicen. Du vågar testa nya lösningar och ge dig in i områden där du tidigare saknar kunskap.

Övrig information
  • Start: Omgående, men viss hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Tillsvidareanställning, inleds med 6 månaders provanställning
  • Arbetstid: Kontorstider, Beredskap ingår var femte vecka
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Placering: Stockholm, Kista
  • Kontaktperson: Rekryteringskonsult Tim Knutsson
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

9 dagar sedan

Sista ansökningsdag

6 feb

Om företaget

Läs mer om Proact på deras hemsida.