IT-tekniker 2nd line support till Intelecom

Om jobbet

Vi söker nu för vår kund Intelecoms räkning en erfaren supporttekniker som har intresse inom telefoni och kontaktcenter. Du kommer att arbeta med 2nd line support.

Du är entusiastisk, serviceinriktad och ansvarsfull och trivs med att ge support. Du som söker är tekniskt lagd, brinner för att ge service och har kompetens inom telefoni och kontaktcenter. Detta är en spännande möjlighet för rätt person att vara en del av en multinationell support med undersökande arbetsuppgifter.

Intelecom är en ledande leverantör av kontaktcenterlösningar och är med över 17 års erfarenhet ett av de första företag som utvecklat en molnbaserad kundtjänstlösning. Deras lösning; Intelecom Connect, är mycket flexibel och skalbar och kan anpassas till allt från en till flera tusen samtida agenter som kan använda valfri enhet, befinna sig var som helst och integrera sömlöst med en mängd andra affärsapplikationer.
Dina övergripande uppgifter kommer att vara:
  • 2 line support av Intelecoms webbaserade lösningar för contact centers och tillhörande applikationer
  • Felsökning och ändringar av befintliga anläggningar
  • Ta emot förfrågningar från kunder via kanaler såsom telefon, e-post och chatt
  • Kategorisera och prioritera förfrågningar
Din profil
Vi söker dig som är utåtriktad och lättlärd, strukturerad och målmedveten. Du är pålitlig, flexibel och är tydligt serviceinriktad. Du har lätt att ta till dig ny teknik, är noggrann, pålitlig, och har en stor del av engagemang.

För att lyckas i rollen tror vi att du:
  • Gillar att vara i kontakt med kunder
  • Har god kommunikationsförmåga
  • Är utåtriktad och kundorienterad med god samarbetsförmåga
  • Har naturlig auktoritet
  • Är analytisk och strukturerad
  • Är ambitiös, proaktiv och förespråkare för ett gott samarbete
  • Är resultatorienterad
  • Är flexibel gällande resor i tjänsten
Kvalifikationer:
  • Associate Degree eller liknande
  • Kunskap om programmering
  • Erfarenhet av SQL, XML, Active Directory och Exchange
  • Erfarenhet av teknisk support
  • Goda muntliga och skriftliga språkkunskaper i både svenska och engelska
Intelecoms supportavdelning arbetar främst från Bryn (Norge), men har också tekniker i Sverige, Danmark och Storbritannien. Din arbetsplats kommer att vara på kontoret i Stockholm. Visst resande kan förekomma.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Felipe Hallbeck på tfn: 0734-159377 eller felipe.hallbeck@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, first line, 1st line, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, service desk, service desk, konsult, Consultant, data, Stockholm.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

44 dagar sedan

Sista ansökningsdag

17 dec

Om företaget

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 300 anställda i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Centric är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa. På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. Vi utmanar våra anställda att ständigt utvecklas genom att lära sig nya saker och anta nya spännande utmaningar. Att vara rik på nya erfarenheter är en väg till framgång i arbetslivet. Vi har många spännande uppdrag för dig som vill se dig om. Äventyret väntar på dig som har en positiv inställning till livet. Naturligtvis ger vi dig bra anställningsvillkor också. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. I framtiden jobbar ännu fler i vårt företag. Gör du?