IT supporttekniker till Capio support

Academic Work · Data & IT · 25 jan

Om jobbet

Är du en IT-support/tekniker som vill ha ett varierande arbete och jobba i ett stort och erkänt företag? Gillar du att arbeta både onsite och inhouse? Då är denna tjänst hos Capio Support helt rätt för dig. Du kommer att tillhandahålla support till de lokala enheterna och ha stockholmsregionen som arbetsmarknad. På uppdraget ingår även att under vissa tider arbeta i deras servicedesk som är inhouse.

Information om uppdraget

Academic Work söker för Capio Support en IT supporttekniker till deras lokala enheter här i Stockholmsregionen. De behöver utöka sitt stockholmsteam vilket sitter i ett shared servicecenter med IT funktioner som har sitt huvudkontor i Göteborg. Du jobbar i team och kör mestadels onsite. Det kan förekomma inhouse där du ger du support via servicedesk, du samarbetar och hjälper till att bemanna desken tillsammans med medarbetare nere i Göteborg vid behov.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Capios önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Capio. Capios intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som IT supporttekniker kommer du att tillhandahålla onsite support på de lokala enheterna som Capio har i Stockholm. Detta sker i nära sammarbete med Capio supports drift- och supportsenheterna i syfta att upprätthålla en hög tillgänglighet och avhjälpa fel för användarna. Du kommer att agera supporttekniker avseende installation, support och felsökning av lokal IT utrustning som klienter, skrivare, scanners, telefoner och datautrustning. I uppdraget ingår det även att under vissa tider bemanna Capio Supports Servicedesk, hantera och lösa ärenden via telefon, epost eller direkt via Nilex.

Du kommer till exempel att:
  • Tillhandahålla på platsen support på de lokala enheterna. Agera supporttekniker avseende installation, support och felsökning av lokal IT utrustning (klienter, skrivare, scanners, MTA, telefoner, datakommunikation etc.)
  • Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT och IT projekt
  • Under övriga tider bemanna Capio Supports Servicedesk. Hantera och lösa ärenden via telefon, e-post eller direkt i Nilex
Tjänsten passar dig som vill ha ett varierande arbeta och vill utvecklas inom området tillsammans med ditt team.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har en grundläggande gymnasial utbildning inom området IT eller teknik. Du skall ha en bred teknisk kunskap med ett genuint intresse för IT och teknik.

Du har
  • Kunskap om Windowsmiljö
  • kunskap om skrivarhantering i nätverk
  • kunskap i Microsoft server
  • grundläggande nätverk (TCP/IP)
  • flytande tal och skrift i Svenska samt god förmåga i Engelska då koncernsspråk är Svenska och Engelska förekommer i arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du
  • har kunskaper om IP telefoni
  • har grundläggande kunskap i Microsoft Exchange
  • har kunskap i Nilex ärendehanteringssystem
  • har körkort
Som person är du en riktig problemlösare då du kommer att arbeta ute och hjälpa medarbetare vid problem. Du skall ha en hög grad av stresstålighet då IT-användarna ofta är stressade och vill ha hjälp snabbt. Det är även viktigt att du som person är noggrann i ditt arbete så att det problem och uppdragn blir lösta på bästa sätt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, viss flex
  • Placering: Stockholm, Mariatorget
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

14 dagar sedan

Sista ansökningsdag

25 jan

Om företaget

Capio)är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdsföretag. Genom deras sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler erbjuder de ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri. Capio Support AB är relativt nytt och bildades hösten 2012. Capio Supports huvudsakliga uppgift är att producera it-kompentens internt, centralisera samt tillhandahålla Service desk. Deras målsättningar är hög kundnöjdhet, hög driftsäkerhet, service/snabbhet, tät samverkan med kunder och IT-personer samt kostnadseffektivitet.