It-support till internationellt bolag sökes!

Om jobbet

Information om uppdraget

Är du en lösningsorienterad, organiserad person som föredrar kundkontakt? Vi letar efter en it-support, first/second-line till ett internationellt, börsnoterat bolag.
Företagets mål är att vara deras kunders förstahandsval för affärsförnyelse, samt det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden. De vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till värde för människor, företag och samhället i stort. Företaget har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet, de använder sin mjukvara och sina tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor, hjälper kunder att förnya sin affär genom modernisering, digitalisering och innovation.

Organisationen utgår från ett starkt nordiskt arv och kombinerar global förmåga med lokal närvaro. Huvudkontoret ligger i Helsingfors, Finland, och bolaget sysselsätter fler än 13 000 experter i cirka 20 länder. Bolagets omsättning är cirka 1,5 miljarder euro. Företagets aktier är noterade på Nasdaq i Helsingfors och i Stockholm.

Som it-support är arbetsuppgifterna följande:
  • Ta emot och granska alla ärenden gällande 360 som rapporteras in i deras kundportal utav deras svenska kunders superusers.
  • Vara den första kontakten för deras kunders superusers via telefon.
  • Uppdatera interna system med nuvarande kundinformation.
  • Hantera och lösa rapporterade ärenden.
  • Ansvara för uppföljning med andra enheter internt samt med deras underleverantörer för att säkerställa framsteg och effektiva lösningar.
Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid i 6 mån, därefter övertags personen av kund. Tillträde sker så snart vi hittat rätt kandidat. Företaget är stationerat i Stockholm. Kontorstider tillämpas på arbetsplatsen.

Kunskaper för uppdraget

Efterfrågade erfarenheter:
  • Du har en gymnasial utbildning inom IT/Data.
  • Du har relevant erfarenhet och sakkunskap inom flera av följande områden:
  • Stöd / kundstöd i slutanvändarprogram.
  • Intresse och erfarenhet av användning elektroniska arkiv / informationshanteringslösningar and digital ärendehantering.
  • Goda kunskaper om och erfarenhet av Microsoft Office-produkter, Sharepoint, Active Directory.
  • Kunskap om relationsdatabaser.
  • Mycket goda kunskaper i svenska
Personliga egenskaper som efterfrågas i tjänsten:
  • Du har förmågan att förstå hur våra kunder arbetar och vilka deras utmaningar är.
  • Du tar initiativ och ansvar från start till mål.
  • Du är handlingskraftig, social, engagerad och strukturerad.
  • Du gillar att leverera kvalitet i ditt arbete och fullför dina uppgifter.
  • Du är en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt. Vi ser att du har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du även förstår norska.
* Du kan hantera flera ärenden parallellt.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

13 dagar sedan

Sista ansökningsdag

22 jan

Om företaget

StudentConsulting är ett bemanningsföretag specialiserat på studenter, akademiker och unga i karriären. Vi sysselsätter över 10 000 personer till våra kunder på del- och heltid inom yrkesområden så som ekonomi, kundservice, administration, IT, försäljning, logistik och produktion. Meet your future - Tillsammans med oss!