Invoice Manager/Administrativ assistent

Gamesa · Administration · 23 jan

Om jobbet

Arbetsuppgifter och tjänsten

Till vår uppdragsgivare Gamesa i Solna Centrum söker vi omgående en Invioce manager/administrativ assistent på heltid som skall verka i en internationell miljö. Tjänsten är ett vikariat under en föräldraledighet på ca ett år.

Du kommer att vara kontorets administrativa stöd och arbeta i en varierad och utmanande roll där du hanterar många olika kontaktytor, såväl interna som externa. Mycket kontakt sker med huvudkontoret i Spanien och du kommer att vara spindeln i nätet för att se till att det svenska kontorets administrativa göromål följer de rutiner som är uppsatta av bolagets huvudkontor. Förutom huvudkontoret i Spanien kommer du att ha mycket kontakt med företagets kontor i Tyskland och England.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ansvara för leverantörsreskontra.
  • Registrera fakturor, ta fram PO-nummer och följa upp utbetalningar.
  • Ta fram rapporter och information från SAP.
  • Assistera projektledare i deras projekt.
  • Bistå projektledare i att formatera brev, uppdatera Excel och projektfiler m.m.
  • Sedvanliga kontorsgöromål såsom inköp av material, administration av passersystem, posthantering samt lösa olika typer av kontorsrelaterade frågor etc.
Erfarenhet, utbildning och person

Till den här tjänsten söker vi dig som har 1-2 års erfarenhet från en liknande roll. Då du kommer att ha mycket kontakt med kollegor på andra kontor i Europa behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska. Om du även talar spanska är det en stor fördel. Du har god generell IT kompetens och rör dig obehindrat i MS Office. Har du erfarenhet av SAP ser vi det som meriterande.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker här en person som är van att arbeta i en liknande roll där du som person är flexibel och har förmåga att anpassa dig utifrån olika situationer och företagskulturer. Du tar ett stort ansvar där du slutför dina åtaganden med hög kvalitet. Vidare är du van att arbeta självständigt och har en trygghet i dig att kunna fatta egna beslut. Du har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt och du trivs i en roll som innebär varierade arbetsuppgifter och där du levererar bra under högt tempo.

Under vikariatet kommer du att vara anställd via Level Recruitment.
Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Gamesa med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Åsa Nygårds på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Solna
Anställning
Heltid
Vikariat
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Assistent

Ring Åsa Nygårds, 08-120 50 424

Publicerad

11 dagar sedan

Sista ansökningsdag

23 jan

Om företaget

Gamesa är ett marknadsledande företag inom hållbar energiteknik, i huvudsak vindkraft. Idag har företaget positionerat sig som en av de främsta tillverkarna i världen av vindkraftgeneratorer. Produktlinjerna finns i 20 länder, och motsvarar en årlig produktion av över 18,000 MW vindkraft, vilket gör Gamesa till en av världens främsta aktörer inom marknadsföring och utveckling av vindkraftverk.