INFRASTRUCTURE EXPERT TILL SWEDISH MATCH

Sigma · Data & IT · 30 dec

Om jobbet

Om Swedish Match
Swedish Match är en internationell koncern som utvecklar, producerar, marknadsför och säljer marknadsledande varumärken som exempelvis General, ETTAN, Göteborgs Rapé, Onico, och Solstickan. Swedish Matchs varumärken är resultatet av mötet mellan hundraårig kunskap och råvaror av högsta kvalitet. Scandinavia Division ansvarar för utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning av rökfria produkter inom den Skandinaviska marknaden. Antalet anställda i koncernen är ca 4 400 och huvudkontoret ligger i Stockholm. Swedish Match aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).

Nu söker Swedish Match en Infrastructure Expert till grupperingen Managed Workplace inom Group IT, och vi på Sigma har fått förtroendet att hjälpa till med rekryteringen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten erbjuder
I denna tjänst hos Swedish Match kommer du att få arbeta med moderna tekniska lösningar och vara med att påverka den tekniska utvecklingen inom Managed Workplace. Swedish Match driver också löpande olika projekt som du kommer att få möjlighet att delta i som teknisk expert inom klientområdet. Vidare kommer du att få goda möjligheter att fördjupa och vidareutveckla dina tekniska kunskaper och det finns även goda möjligheter att växa inom organisationen.

Om tjänsten
Enheten Managed Workplace har ett helhetsansvar för hela den klientplattform och klientinfrastruktur som samtliga användare inom Swedish Match nyttjar. Klientplattformen innehåller allt från PC-klienter till telefoner, surfplattor och printlösningar. I denna roll kommer du att få vara med att påverka vilka IT-lösningar som ska implementeras och säkerställa bästa tänkbara leverans gentemot övriga delar av organisationen.
Tjänsten innebär ett stort ansvar - du kommer att få driva olika projekt samtidigt som du kommer att vara med att ta ansvar för den dagliga verksamheten och driften av klientplattformen. Du förväntas till exempel hålla koll på ärendena som kommer in och koordinera arbetet inom teamet för att säkerställa högsta tänkbara servicenivå mot organisationen och de interna kunderna.
Du kommer att agera teknisk expert inom teamet och vara en av dem som kollegorna går till för att få experthjälp vid behov. Du kommer att få möjlighet att agera spindeln i nätet och ha kontakt med olika parter såväl internt som externt. Rollen innefattar också egen teknisk problemlösning på avancerad nivå där du får möjlighet att ta dig an komplicerade incidenter och problem.
I samband med etableringar av nya tekniska lösningar inom området kommer du att få ta ett stort ansvar och vara med att utvärdera och rekommendera olika alternativ för att man ska bibehålla en position i teknologisk framkant.
Tjänsten är placerad i centrala Stockholm och innebär vissa dagsresor till Göteborg.

Din profil
För att passa för denna position ser vi att du har arbetat i minst 5-8 år med klientinfrastruktur, infrastrukturella projekt och klientplattformar. Du har ett starkt logiskt tänk samt vågar ta ägarskap och fatta viktiga beslut. Som person trivs du med att driva saker framåt och att ha många saker igång parallellt, och du har sannolikt erfarenhet av att driva förändringsprojekt. Du ser gruppen som en helhet där leveransen och leveranskvalitén gentemot övriga organisationen har högsta prioritet. Vidare är det starkt meriterande om du har erfarenhet som Team Leader.

Tekniska kunskaper som krävs är följande:
  • Mycket goda kunskaper om Windows klientoperativ och förståelse för klientförvaltning i en större organisation.
  • Mycket goda kunskaper inom AD och Group Policies.
  • Mycket goda kunskaper gällande SCCM.
  • Kännedom om ITIL.
Utöver ovanstående är det starkt meriterande om du har:
  • Erfarenhet av Mobile Device Management (MDM), till exempel Mobile Iron.
  • Erfarenhet av Microsoft Service Manager.
  • Erfarenhet av printlösningar.
Vidare krävs det att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska.

Din ansökan
Tycker du att tjänsten verkar intressant, stämmer väl in på din kompetens och är en roll som du skulle vilja ta dig an? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till maria.soderlund@sigma.se.Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig Maria Söderlund på 070-210 27 05.

Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten ska tillsättas snarast, så sök redan idag!
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Kontakt

Ring Maria Söderlund, 070-210 27 05

Publicerad

7 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 dec

Om företaget


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var