Hemfrid växer och söker dig som vill arbeta med bemanning inom affärsområdet barnpassning!

Om jobbet

Är du en affärsmässig person som är duktig på att bygga relationer med både kunder och personal? Har du erfarenhet inom bemanning och tycker om att arbeta i ett högt tempo? Då är det kanske dig vi söker till Hemfrid och rollen som Affärsansvarig för affärsområdet barnpassning. Här har du chansen att driva ett eget affärsområde i det större bolaget! Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Hemfrids räkning en driven person till rollen som Affärsansvarig för affärsområdet barnpassning. En roll där du kommer att ha det övergripande ansvaret för att driva och utveckla affärsområdet med målsättningen att skapa en stark tillväxt. Du kommer att arbeta operativt med hela processen samt arbeta aktivt för att bygga goda relationer med kund och personal.

Som Affärsansvarig förväntas du ta stort ansvar i ditt arbete samt komma med nya idéer och initiativ för att på så vis ta affärsområdet barnpassning till nya höjder. I takt med att affärsområdet växer kommer även du och ditt ansvar att växa. Är du personen som vi söker? Skicka in din ansökan redan idag!

Du välkomnas till Hemfrids huvudkontor på Södermalm där du får arbeta tillsammans med drivna och kompetenta kollegor som alla bidrar till kontorets positiva och trevliga arbetsklimat.

Arbetsuppgifter

Som Affärsansvarig för barnpassning kommer du att arbeta operativt med hela processen, det vill säga från att ta emot det första kundsamtalet, identifiera kundens behov av barnpassning, till att hitta det perfekta upplägget med matchning och tillsättning av passande barnvakt. Du kommer att ha resultat- och budgetansvar för affärsområdet samt rapporterar till Hemfrids affärsområdeschef.

Du kommer till exempel att:
  • Utifrån kundens behov bemanna uppdrag med en för uppdraget passande barnvakt
  • Ansvara för att löpande rekrytera barnvakter
  • Ha löpande kundkontakt, ta emot förfrågningar och synpunkter samt aktivt arbeta med försäljning i din kontakt med intressenter
  • Administrera avtal, fakturaunderlag och liknande samt planera budget för att driva ditt område framåt
  • Arbeta med affärsutveckling inom affärsområdet barnpassning
Vi söker dig som
  • Har en akademisk högskoleexamen inom ekonomi eller liknande
  • Har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom likvärdig tjänst där du har arbetat med bemanning
  • Har arbetslivserfarenhet från ett sälj- och kundinriktat arbete, exempelvis inom kundtjänst
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, detta då Hemfrid har både svensk- och engelsktalande kunder
Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom just affärsområdet barnpassning. Erfarenhet av rekrytering är även meriterande för denna tjänst.

Vi söker dig som är affärsmässig och har ett sinne för att identifiera och agera på affärsmöjligheter. Du vårdar dina kundrelationer och då du motiveras av skapa resultat har då även förmågan att initiera nya aktiviteter för att främja utvecklingen inom ditt affärsområde. Som Affärsansvarig har du det övergripande ansvaret för affärsområdet barnpassning vilket kräver att du är en strukturerad och självgående person som tar ansvar för ditt arbete och självständigt driver ditt arbete framåt. Du är vidare en snabbtänkt person som tycker om att arbeta när tempot är högt och kan både prioritera och fokusera på rätt arbetsuppgifter även när arbetsbelastningen är hög. För att trivas på Hemfrid är du även en glad och driven person som bidrar till arbetsklimatet med positiv energi.

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt.
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas).
  • Lön: Enligt diskussion med Hemfrid.
  • Placering: Stockholm, Södermalm.
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Emelie Gustafsson, 08-522 589 37.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Rekrytering
Publicerad

9 dagar sedan

Sista ansökningsdag

31 jan

Om företaget

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster och bolagets värderingar handlar om nytänkande, kompetens samt stort hjärta. Bolaget erbjuder bland annat städning, fönsterputs, barnpassning, samt trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som förenklar vardagen och som ger kunderna tid till annat. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare.

Hemfrid grundades år 1996 och har idag närmare 2000 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm men företaget har också kontor i Malmö, Göteborg, Uppsala och Västerås.