Helpdesktekniker (1st & 2nd)

SW · Data & IT · 31 dec

Om jobbet

För kunds räkning söker vi nya medarbetare inom helpdesk/support. Du kommer att arbeta hos vår kund, på en stor nordisk IT-avdelning med 1st/2nd line support. Vår kund är ett stort välkänt företag med placering Telefonplan. Vi söker dig som är intresserad av IT och i början på din karriär. Du kommer att ingå i ett supporteam om fem personer som tillsammans supporterar ca. 10 000 kunder (interna). Vill du utmanas och jobba långsiktigt i en uppskattad roll med fokus på att leverera bra service och IT då är detta en roll för dig!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att hantera tekniska ärenden och problem i Microsoft miljö. Du hjälper användare via telefon, e-mail och via fjärrstyrning för att så snabbt och effektivt lösa användarens problem. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du är länken mellan användarna, IT avdelningen och externa leverantörer.

Kompetens
Du har en gymnasieexamen och ett par års arbetslivserfarenhet. Du är meriterande om du har arbetat med IT support tidigare men viktigast är att dua är en utpräglad problemlösare som tycker om att hjälpa dina kollegor. I denna roll kommer du huvudsakligen att arbeta med följande verktyg:
  • Kontohantering i AD/Exchange
  • Support på Windows XP och Windows 7
  • Support på Office (främst 2007)
Personliga egenskaper
Du har ett stort teknikintresse och trivs med att ge professionell service. Du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt. Till sättet är du social, hjälpsam och du förstår vikten av att ha nöjda "kunder". Du har förmågan att arbeta simultant med olika problem och har ett positivt förhållningssätt. Du trivs att arbeta i grupp där det är god stämning och högt i tak. Servicedesken hos vår kund är mycket uppskattad och du får jobba med nöjda kunder där service och bemötande är i fokus.

Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag och du anställs av SW IT men utför arbetet på plats hos vår kund. Vår kund är i stort behov av förstärkning så start är snarast möjligt. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Markus Öhman, 070-471 02 43. Hos oss på SW IT står konsulten i fokus och vi är måna om att detta ska vara en bra start på ett långt samarbete där du får växa tillsammans med oss.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

6 dagar sedan

Sista ansökningsdag

31 dec

Om företaget

SW IT är en del av SJR koncernen. Vi etablerades 1993 och är en svenskägd koncern. SW IT är specialister på rekrytering och konsultverksamhet inom IT. Vår personal internt har mångårig erfarenhet av rekrytering/konsultverksamhet i kombination med spetskompetens inom IT. Vi säkerställer att vi kan göra rätt matchningar som både på kort och lång sikt skapar meningsfulla relationer och ger bestående resultat för alla inblandade parter.
SW IT´s konsultverksamhet har två ben. Vår första inriktning är konsulter inom IT-arkitektur, utveckling och tekniska projektledare. Dessa konsulter är främst för specifika projekt kortare eller längre. Konsulterna i denna grupp är mycket seniora och innehar minst 7 års erfarenhet. Vår andra inriktning är mer inriktad mot 1st/2nd Line support och system administration. Även i denna grupp har vi befintliga konsulter men letar även aktivt efter kandidater till specifika uppdrag. Dessa konsulter är ofta mycket dukiga och möjlighet finns ofta att ta över konsulten som anställd efter överenskommelse.