Om jobbet

Handläggare med kundservice i ryggmärgen, se hit!

Nu när vår kollega söker sig mot nya utmaningar behöver vi fylla på med en ny lagspelare i vårt Kundserviceteam.

Vilka är vi?
För oss är service, värdskap och det lilla extra en självklarhet. Vi arbetar mot den varierande målgruppen studenter som står inför flera nya utmaningar. En stor del i deras trygghet är bostaden. Den står vi för. För många är detta ett första boende vilket gör att vår vardag kantas av alla möjliga frågor och ärenden. Vi behöver vara i framkant för att kunna ge bästa service och tydliga riktlinjer.

Vår kundservice består av sex medarbetare och är navet för kunder och hyresgäster i vår verksamhet. Hit vänder sig kunder, hyresgäster, anhöriga och de som är nyfikna på vår verksamhet via vår chatt, Facebook, mail, telefon och besök.

I dina arbetsuppgifter ingår bla:
I din roll som handläggare på kundservice ligger fokus på att ge våra kunder bästa kundservice via våra olika kontaktvägar telefon, chatt, mail, Facebook eller vid besök i vår reception. Din vardag kommer kantas av frågor som rör vår bostadskö, förmedling av våra bostäder, studiekrav och många andra frågor som är kopplade till hyresavtalet.

I arbetet ingår också handläggning av ärenden kopplat till hyresavtalet såsom ansökningar av olika slag, uppsägning av hyresavtal, boprövning samt förmedling och administration kring våra bostäder. Allt enligt det regelverk som styr vår verksamhet.

Kvalifikationer
  • Gymnasiekompetens och eller annan lämplig utbildning
  • Erfarenhet av Kundservicearbete/kundrelationer
  • Goda datorkunskaper (MS Office)
Då våra kunder är såväl svenska som internationella studenter är vi tvåspråkiga och ett krav är därför att du har goda kunskaper i engelska såväl muntligt som skriftligt. Erfarenhet av arbete i fastighetssystem är meriterande. Vi använder Fast2.

Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, serviceinriktad, flexibel och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi lägger stor vikt vid att du som person drivs av att ta ansvar, hjälpa andra människor och vill utvecklas i din roll. Du är en problemlösare som har lätt för att se möjligheter.

Vi erbjuder
Lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal med Unionen. Facklig kontaktperson Unionen, Anita Andersson, 08-458 10 00.

Vi erbjuder kompetensutveckling och satsar på friskvård, då vi tycker det är viktiga faktorer för att lyckas i sitt arbete. Vår värdegrund är stommen i vårt arbete. SAFE - Samarbete, Ansvar, Framåtanda, Engagemang.

Tjänsten avser tillsvidare och är heltid.

Låter detta som en intressant och givande miljö för dig?

Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan. Maila din ansökan till monica.ekman@sssb.se senast den 5:e december 2016.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Chef för kund- och förvaltningsservice, Maria Granbom på telefon 08-458 10 20.

Om företaget

För snart sextio år sedan bildades vi. Av studenter. Sedan dess har vi byggt över åtta tusen bostäder. För studenter. Studenter är olika, som du och jag. Därför utvecklar vi våra studentboenden ständigt. Med studenter. Vi erbjuder olika typer av bostäder som går från ettor och korridorsrum till familjelägenheter i hela Stockholm och alltid nära kollektivtrafik eller campusområdena. Alla har det gemensamt att de är anpassade till studenternas behov. Och vi fortsätter att bygga mer, för vi vill ge plats åt fler studenter.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var