Finance manager sverige

Om jobbet

Är du en driven, engagerad och strukturerad person? Är du positiv, coachande och inte rädd för att ta beslut? Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av bolagsekonomi och lönearbete?

Då kan DU vara den vi söker!

Vilka är vi?

Vi är en centraliserad ekonomi- och löneavdelning med 10 anställda. Vi har hand om all ekonomi och lönehantering för våra 16 FIRST hotell ute i landet. Vi sköter all redovisning i våra 14 separata bolag. Vi utför våra arbetsuppgifter med våra värdeord: JOY, CARE och INNOVATION. Kontoret ligger på Södermalm i Stockholm.

Vi söker nu en EKONOMICHEF som kan leda och driva avdelningen på ett tryggt och självständigt sätt. Tjänsten är heltid och rapporterar till Vice President Finance i Oslo, Norge.

Tjänsten innefattar bl a :
  • Övergripande ekonomiskt ansvar över 16 svenska First Hotel, varav 14 separata bolag
  • Bolagsredovisning, ansvar för att skatt och moms rapporteras korrekt.
  • Resultatanalyser och måluppföljning med hotelldirektörer
  • Budgetarbete och analyser
  • Ansvar att ekonomi- & löneavdelning arbetar utifrån bolagets satta riktlinjer
  • Personalansvar, ekonomi-& löneavdelning
  • Utveckling av arbetsprocesser
  • Uppföljning och rapportering till HK i Oslo
  • Ansvar för kontakt med bolagets revisor
Vem är du?

Du som söker har en bakgrund som Controller/Ekonomichef och har erfarenhet av personalansvar/HR. Du tycker om att driva team framåt och vill hitta bra och effektiva arbetssätt. Du trivs och värnar om en arbetsmiljö där alla utan prestige hjälper varandra och du bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du tar ansvar, är tydlig och inte rädd för att ta beslut. Du trivs i ett mindre kontorslandskap med ett högt tempo. Som person är du engagerad, ansvarstagande, noggrann, strukturerad, och flexibel. Du tycker att intern service är en självklarhet och du gillar att göra det lilla extra, både för personalen och hotellen. Du är lojal och trivs med förändring, proaktivitet och eget ansvar. Du samarbetar bra med andra och gillar utmaningar!

Vi lägger stor vikt vid din personlighet!

Kompetenskrav:
  • Minst 3 års eftergymnasial ekonomiutbildning och erfarenhet av ekonomi- & lönearbete
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar
  • Goda kunskaper i Office paketet och mycket goda kunskaper i Excel
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift
  • Erfarenhet av hotelldrift är meriterande!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta nuvarande Finance Manager Lena van Gilpen via mail lena.van.gilpen@tribehotels.com
Sök idag, intervjuer sker löpande.
Jobbfakta

Mejla Lena van Gilpen

Publicerad

12 dagar sedan

Sista ansökningsdag

9 dec

Om företaget