Experienced Product Specialist

Om jobbet

Experienced Product Specialist

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Experienced Product Specialist på Telenor?

Som Experienced Product Specialist ansvarar du för att driva och kravställa mot de produkter som gruppen ansvarar för. Primärt ansvara för TV-produkten och dess processer. Tillse att utveckling sker enligt roadmap. Prioritera pågående utveckling och förbättringsarbeten. Du ansvarar även för uppföljning mot interna och externa gränssnitt. Experienced Product Specialist koordinerar arbete vid större utvecklingsprojekt. Du kommer arbete med varumärket Ownit Broadband som ingår i Telenorkoncernen.

Du får...
  • För rätt person så finns möjligheter till stort eget ansvar och goda möjligheter att påverka
  • Du ska brinna för att ta fram morgondagens bredband- och TV-leverantör och ej avskräckas av massiv förändring
  • Du ser stora möjligheter i framtidens digitala lösningar och älskar innovativa tjänster som utmanar befintliga tankesätt
Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Tidigare erfarenhet av kravställning
  • Erfarenhet av förbättringsarbete
  • Van att jobba självständigt och i projektform
  • Van att koordinera arbetsuppgifter och projekt
Det är också bra om du har:
  • Grundläggande kunskap i programmering
  • Förståelse för systemintegration
  • Tidigare erfarenhet av telekombranschen
  • Tidigare erfarenhet av IPTV
Som person är du/har du:
  • God förmåga till konstruktivt teamarbete
  • God förmåga till effektivt samarbete med andra med förmåga att dela med sig av kunskaper, erfarenheter och information.
  • Metodisk och systematisk i ditt tillvägagångssätt, du planerar i förväg och gör tydliga prioriteringar och fördelar resurser effektivt
  • Bra på att utveckla en ambitiös men realistisk affärsvision med förmåga att överföra den till en fungerande strategi.
  • Analytisk och en god problemlösare och kommer med förnuftiga och rationella bedömningar
  • Idérik och lösningsorienterad och ifrågasätter traditionella tillvägagångssätt och främjar förändring och nytänkande
  • Tar egna initiativ med ansvar för resultatet
Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Mikael Eriksson, rekryterande ledare, +46739607050 eller Mikael.A.Eriksson@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

22 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var