Ekonomiassistent

Om jobbet

Vi söker får vår kunds räkning en ekonomiassistent. Du kommer att ingå i kundreskontrateamet bestående av tre personer och du kommer att rapportera till redovisningschefen på koncernnivå.

För att lyckas i denna tjänst behöver du vara social och tycka om många interna och externa kontakter, ha god servicekänsla och vara proaktiv i ditt arbete.

Arbetsuppgifter:
  • Fakturahantering för koncernens samtliga bolag, såväl svenska som internationella
  • Tjänstefakturering baserad på befintliga avtal
  • Påminnelsehantering samt Inkasso
  • Bokslutsarbete
  • Periodiseringar av intäkter samt bokning av upplupna intäkter
  • Kontinuerlig kontakt med säljavdelningen
  • processförbättringar
Profil
  • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • God samarbetsförmåga och prestigelös
  • Goda kunskaper i Excel är högst meriterande
  • Tidigare erfarenhet av Navision är meriterande
  • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav
Vår kund är ett internationellt bolag inom business services med ca 300 anställda varav 250 i Sverige. Det är ett högt entreprenöriellt bolag så för att trivas här ska man tycka om att jobba i ett högt tempo i en föränderlig miljö.

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansvarig rekryterare är Sofie Björkman 0704-066789

Sökord: Ekonomi, kundreskontra, ekonomiassistent, ekonom, finance

TILLBAKA TILL JOBBLISTAN
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Kontakt

Ring Sofie Björkman, 0704-066789

Publicerad

3 dagar sedan

Sista ansökningsdag

6 jan

Om företaget