Digital Visual Designer

Telenor · Data & IT · 18 dec

Om jobbet

Digital Visual Designer
Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.
På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Digital Visual Designer på Telenor?
Som Digital Visual Designer rapporterar du till Manager Digital Content.
Ditt primära fokus är att utveckla och driva försäljning, self-service och engagemang mot nya och befintliga kunder i webb och app genom att ständigt utveckla och förbättra den digitala designen.

Du kommer arbeta tvärfunktionellt tillsammans med dina Digital Channels-kollegor och övriga interna avdelningar. Det är därför av stor vikt att du har god verksamhets- och affärsförståelse och är van att samarbeta med olika stakeholders inom en större organisation. Att arbeta agilt, kundcentrerat och datadrivet för att på bästa sätt uppnå dina mål är något du ser som en självklarhet.

Du brinner för god digital design som leder till hög måluppfyllelse och ger en behaglig användarupplevelse. Du är intresserad av den digitala samtiden och mycket nyfiken på framtiden och vill vara med att utveckla den tillsammans med dina kollegor i andra discipliner. Att skapa relevant och högkvalitativt innehåll är en del av din vardag. Genom analys, testning och iterationer är du beredd att ständigt förändra det material du tar fram. Vi jobbar snabbt i en föränderlig värld så det är viktigt att du är förändringsorienterad, innovativ och villig att dela med dig av dina insikter.


I rollen ingår det att ...

  • Ha övergripande ansvar för den digitala visuella designen, och försäkra att den blir intuitiv, enhetlig och med självförklarande information.
  • Skapa digital design av hög kvalitet - från koncept till genomförande för såväl webbplatser, appar som andra gränssnitt.
  • Ta fram verktyg och redskap för att underlätta det redaktionella arbetet i att visualisera budskap.
  • Bistå med material till redaktionen i form av skisser och bilder.
  • Vara kontaktperson vid framtagande av nytt material.
  • Vara delaktig i projekt inom Telenor för att bidra med insikt och arbete utifrån ditt perspektiv.
  • Följa och anpassa styleguides så att de uppfyller brand guidelines.
  • Definiera och kontinuerligt utveckla vår digitala design och förklara den för våra tvärfunktionella team.
  • Bearbeta och producera bilder till de digitala kanalerna.
  • Skapa och iterera de element som speglar vårt varumärke i samarbete med vår reklambyrå , och därmed utveckla våra arbetssätt, och utmana det kreativa tänkandet och finna nya vägar att närma sig ett problem.
  • Kontinuerligt bevaka den digitala utvecklingen i vår omvärld.
Du får...

Telenor gör en ambitiös satsning inom det digitala området med målsättningen att 80 % av våra kundinteraktioner ska vara digitala år 2020. Avdelningen Digital Channels spelar en central roll i vår digitala transformation och ansvarar för att utveckla och driva försäljning, kundservice och kundupplevelse i våra digitala kanaler. Vårt fokus kommande år handlar om att utveckla tjänster och innehåll som driver en kraftigt ökad försäljning och service digitalt, samtidigt som vi underlättar och förbättrar våra kunders vardag - som visual designer kommer du att vara en av nyckelpersonerna i denna resa.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • God kunskap om användarcentrerad design.
  • Relevant utbildning inom digital design.
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet inom digital design.
  • Goda kunskaper i Adobes programsvit.
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska - i tal och skrift .
  • God övergripande affärs- och verksamhetsförståelse, och vana att samarbeta med olika stakeholders inom större organisationer.
Det är också bra om du:
  • Det är meriterande med åtminstone grundläggande kunskaper i html/CSS samt UX och UI design.
  • Har god digital allmänkunskap med koll på omvärld, trender och nya digitala möjligheter.
Som person är du ...

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör och det är viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra. Vi inspirerar, vi håller vad vi lovar, vi visar respekt mot kunder och kollegor och vi gör saker enklare - vi är Telenor.

Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Jenny Ney, rekryterande ledare, på telefon: +46734417179 eller; Jenny.RosanderNey@telenor.se
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
UX & Webbdesign
Publicerad

19 dagar sedan

Sista ansökningsdag

18 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var