Digital Sales Manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Digital Sales Manager, Broadband & TV

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Digital Sales Manager på Telenor?
Som Digital Sales Manager är du en del av Digital Channels säljavdelning och är med och driver vår digitala förändringsresa. Telenor gör en ambitiös satsning inom det digitala området med målsättningen att 80 % av våra kundinteraktioner ska vara digitala år 2020. Avdelningen Digital Channels spelar en central roll i vår digitala transformation och ansvarar för att utveckla och driva försäljning, kundservice och kundupplevelse i våra digitala kanaler. Digital Channels består av fem team som ansvarar för försäljning, self-service, innehåll, utveckling och UX för våra digitala kanaler, som idag utgörs primärt av webb och app. Vi arbetar i nära samarbete med våra kollegor inom bl.a. marknad, CRM, service design, produkt, kundtjänst, sälj och IT.

Som Digital Sales Manager för Broadband & TV är du ansvarig för försäljning och uttag av kampanjer i de digitala kanalerna, och ska säkerställa att försäljningen på webben ökar samtidigt som våra bredbands- och TV- kunder blir nöjdare med upplevelsen att handla online. Du arbetar både strategiskt och operativt för att utveckla och optimera nya och befintliga kunders digitala köpupplevelse och kommer vara en nyckelaktör i förflyttningen av försäljning till digitala kanaler.

Du kommer arbeta tätt och tvärfunktionellt tillsammans med dina Digital Channels-kollegor och övriga interna stakeholders. Det är därför av stor vikt att du har god verksamhets- och affärsförståelse och är van att samarbeta med olika stakeholders inom en större organisation. Du kommer också spela en viktig roll för att säkerställa att det digitala perspektivet finns med i Telenors olika projekt och initiativ inom bredbands- och TV-området.

I rollen ingår det att ...
  • Ta fram och ansvara för strategi och taktisk plan för att driva digital nyförsäljning samt kors- och uppförsäljning för bredband och TV.
  • Vara delaktig i framtagning av KPI:er, säljmål och incitamentsmodeller för den digitala kanalen.
  • Uppföljning och analys av säljresultat och KPI:er, samt åtgärdsplanering vid eventuella avvikelser.
  • Driva olika säljfrämjande aktiviteter tillsammans med andra enheter.
  • Kontinuerligt förbättra funktionalitet för att optimera våra kunders köpupplevelse i webb och app.
  • Tillsammans med marknad och CRM ta fram och optimera digitala kampanjer utifrån ett försäljningsperspektiv.
  • Tillsammans med redaktionen säkerställa säljdrivande innehåll och presentation i de digitala kanalerna.
  • Samarbeta med olika interna stakeholders för att möjliggöra och driva vår digitala förflyttning.
  • Vara en intern ambassadör för vår digitala förändringsresa.
  • Sätta försäljningsmål och kontinuerligt analysera affären samt följa upp våra KPI:er.
  • Definiera och kontinuerligt utveckla vår digitala försäljningsstrategi.
  • Leda kravställning för webb och app utifrån ett försäljningsperspektiv och i samarbete med Digital utveckling prioritera utvecklingsarbetet.
  • Samarbeta med kollegor inom marknad och CRM för att planera, implementera och optimera våra digitala marknadsförings- och CRM-aktiviteter samt relaterad försäljning.
  • Vara huvudansvarig för att driva arbetet med förflyttning av försäljning till digitala kanaler, för nya och befintliga kunder.
Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Några års erfarenhet av digital marknadsföring och försäljning mot konsumentmarknaden.
  • God affärsförståelse och förmåga att omvandla strategier till taktiska planer.
  • Stor genomförandekraft och erfarenhet av förändringsarbete.
  • Mycket starkt resultatfokus och god analytisk förmåga.
  • Förståelse för hela kedjan från sökbeteende till konvertering och merförsäljning .
  • God förståelse för datadrivet förbättringsarbete, agil utveckling, SEO/SEM och andra trafik- och försäljningsdrivande aktiviteter.
  • Brinnande intresse för digitala tjänster och ny teknik.
  • Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
  • Erfarenhet från telekombranschen eller andra större tjänsteorganisationer.
  • Relevant akademisk examen.
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska - i tal och skrift.
  • Kunskap om bredbands- och TV-affären (affärsmodeller, accessformer, marknadsförutsättningar och tjänsteutbud) är meriterande.
Som person är du...
Du har en god förståelse för hur vi genom ett väl utformade digitalt kundmöte kan uppnå en högre kundnöjdhet och samtidigt förbättra vår affär. För att lyckas med våra ambitioner är det viktigt att du är duktig på att få med dig olika interna intressenter på vår digitala förändringsresa, och tillsammans med dem hittar nya smarta lösningar på våra utmaningar. En av dina nyckelegenskaper är din förståelse för de digitala kunderna och deras behov samt ditt stora intresse för utvecklingen inom digital marknadsföring och försäljning. Självklart föredrar du själv digitala kanaler och följer aktivt den digitala utvecklingen i omvärlden.

Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Helena Ahlin, rekryterande Head of Digital Channelsledare, på telefon: +46733819005 eller Helena.Ahlin@telenor.se
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se
Jobbfakta
Publicerad

24 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var