Digital Communication Manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Digital Communication Manager, Marketing and Business Development

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Digital Communication Manager på Telenor?

I rollen som Digital Communication Manager ansvarar du för den digitala marknadskommunikationsstrategin - content och social media strategi - för Telenor och Bredbandsbolaget, både för konsument- och företagsmarknaden. Du kommer ansvara för utvecklingen av vår strategi och konceptutveckling för content för att skapa en tydlig och effektivt innehållsstruktur. I arbetet ingår även strategin för sociala medier samt kontinuerlig förbättring och utveckling av kommunikationen och innehåll på sociala medier. I rollen ingår även utveckling av aktivitetsplanering och aktiveringskalender för content och social media samt arbete med prioriterade utvecklingsprojekt inom digital marknadskommunikation. En viktig del i ansvaret är att identifiera behov på tekniskt stöd för digital marknadskommunikation. Allt arbete kommer ske i nära samarbete med andra avdelningar inom Telenor, speciellt samarbetet med Digital Channels, CRM och Communication extra viktigt. Utveckling och uppföljning av effekt av digitala marknadskommunikationen ingår också i rollen. Du rapporterar till Manager Market Communication Strategy & Planning.

Du får...

Som Digital Communication Manager får du möjlighet att i nära samarbete med andra enheter samt våra externa partners bygga upp Telenors och Bredbandsbolagets digitala kommunikation - content och social media. Du kommer vara med och driva en spännande förändringsresa kring hur vår digitala kommunikation utvecklas. Inom Telenor tror vi på att jobba i team för att skapa resultat vilket innebär att du kommer arbete med många olika delar av företaget och i ett nära samarbete med andra avdelningar. Du kommer också få möjligheter att samarbete med kollegor inom Telenor Group, både nordiskt och globalt.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Minst 5 års erfarenhet av digital marknadskommunikation
  • Minst 5 års erfarenhet av social media
  • Minst 5 års erfarenhet av avancerad projektledning
  • Akademisk utbildning (civilekonom eller inriktning marknadsföring) eller motsvarande utbildning med kommunikationsinriktning (t ex Berghs)
  • Erfarenhet av content marknadsföring
  • Akademisk utbildning (civilekonom eller inriktning marknadsföring) eller motsvarande utbildning med kommunikationsinriktning (t ex Berghs)
  • Minst 5 års erfarenhet av digital marknadskommunikation
  • Minst 5 års erfarenhet av social media
  • Minst 5 års erfarenhet av avancerad projektledning
Det är också bra om du:
  • Vidareutbildning inom digital marknadskommunikcation
  • Erfarenhet av content marknadsföring
  • Gärna erfarenhet från telekombranschen
  • Gärna erfarenhet från flera olika branscher
Som person är du:
  • Social, relationsbyggande och duktig på att skapa kontakter i ditt arbete.
  • En idérik person med god förmåga att kreera idéer och agera övertygande mot din omgivning
  • En duktig kommunikatör som är tydlig, strukturerad och kommunicerar med övertygelse
  • En lagspelare som samarbetar effektivt med andra och är generös med dina egna kunskaper och erfarenheter
  • En handlingskraftig och systematisk person med god förmåga att planera och prioritera
Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakt Hanna Riberdahl rekryterande ledare, hanna.riberdal@telenor.se , +46709614513. Vill du veta mer om Rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

17 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var