Customer Success Specialist

Om jobbet

"Jag fastnade för Upsales entreprenöriella kultur, där du får vara med och påverka från första dagen" - Joel, CCO på Upsales

Information om uppdraget

Academic Work söker för Upsales räkning medarbetare till deras Customer Success team. Academic Work har tidigare hjälpt Upsales i deras rekryteringar, då företaget fortsätter att växa söker de efter ytterligare medarbetare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Upsales önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Tjänsten är en direktrekryterinig vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Upsales.

Arbetsuppgifter

Som Customer Success Specialist kommer du arbeta med Upsales fokus och kärna, företagets kunder. Som en del av Customer Success teamet kommer du arbeta i en väldigt kundnära roll och det är därför en självklarhet att du drivs av att hjälpa Upsales kunder framåt.

En vanlig dag kommer du till exempel att:
  • Aktivt lösa problem åt kunderna via mail, telefon och chatt.
  • Hålla i utbildningar, webbinar och demos.
  • Ta fram guider, filmer och artiklar för nya funktioner.
  • Löpande utveckla kunderna och arbeta med merförsäljning.
Upsales erbjuder dig som anställd stora möjligheter att utvecklas vidare internt i företaget och målet är att du på sikt ska gå vidare till en roll som Sales Trainee eller Business Consultant. Upsales anställda börjar sina karriär i deras Customer Success team och får sen utbildning och träning på vägen mot att utvecklas vidare.

Vi söker dig som
  • Är nyutexaminerad, med en teknikinriktad utbildning från Universitet/högskola (systemvetare, ingenjör eller liknande).
  • Har god förståelse för IT och affärsapplikationer.
  • Har tidigare erfarenhet av service och tycker om att arbeta i en kundnära roll.
Som person är du en kommunikativ problemlösare. Du är positiv, utåtriktad och har en härlig energi som du gärna sprider vidare till andra. För att trivas på Upsales tycker du om att samarbeta och att du har trevliga kollegor runtomkring dig är viktigt för att du ska trivas och ha kul på jobbet.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, rekrytering
  • Lön: Enligt överenskommelse. Upsales erbjuder även ett brett förmånsutbud. Vad sägs om 6 veckors semester och ett generöst friskvårdsbidrag?
  • Placering: I moderna och fräscha lokaler vid Hötorget i Stockholm
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Publicerad

27 dagar sedan

Sista ansökningsdag

6 jan

Om företaget

Upsales är ett svenskt bolag med 30+ anställda och över 600 kunder i tio länder. Daniel Wikberg grundade Upsales 2003 med ambitionen att revolutionera arbetet för en säljare med en ny typ av CRM som var enkelt att använda. Även om väldigt mycket har hänt med produkten sedan dess så lever filosofin vidare.