Customer Journey Manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Customer Journey Manager, BB&TV

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Customer Journey Manager på Telenor?

Som Customer Journey Managers (CJM) är du ansvarig för de kundresor och därmed processer vi har som i någon aspekt påverkar kundupplevelsen inom Bredband & TV (BB&TV)."Kundresa" avser här händelserna ur kundens perspektiv. Uppdraget är brett och innehåller bl a analys, dokumentation, förbättrings- och utvecklingsarbeten, alltid med kunden och den optimala kundresan i fokus. CJM leder arbetet med utveckling och förbättring av kundresor och processer, där så anses nödvändigt äska resurser för detta från andra team i organisationen. I rollen ingår arbete och ansvar för att dokumentera och upprätthålla dokumentationen gällande kundresor inom BB&TV, i syfte att upptäcka förbättringspotential och sprida kunskap inom organisationen. Det innebär också att vara behjälplig för organisationen att hantera kundrese- och processrelaterade frågor samt att identifiera områden som saknar eller behöver stöd för att våra kundresor ska vara så optimala som möjligt.

CJM tar ansvar för kvalitén och utmanar våra huvudprocesser i form av kostnad och befintlig set-up för att utveckla dem. CJM följer också upp aktiviteter gällande kundresor, även om de sker i andra delar av organisationen. I rollen ingår att fastställa relevanta KPI:er och måltal för kundresor och processer samt agera kravställare för kundrese-/process-behov och att säkerställa korrekt kundkommunikation kopplat till kundresorna. CJM analyserar också performance, sätter larm samt agerar på avvik.

Du får...

Som en del av Customer Journey Management inom Product & Process Management är du med och ansvarar för att initiera och driva utveckling, uppföljning och förvaltning av våra produkter och tjänster inom Broadband & TV. Vi brinner för kunden och hur vi bäst skapar en förstklassig kundupplevelse. Product & Process Management består av ca 25 personer i fyra team; Access & Voice, TV, Business Transformation och Customer Journey Management. Hos oss arbetar Broadband & TVs produktchefer samt specialister med tvärfunktionella ansvarsområden, alla med kunden i fokus.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Relevant akademisk utbildning inom marknad/ekonomi/teknik/beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet från arbete inom dessa områden.
  • Erfarenhet av uppföljning och utveckling av processer inom snabbrörlig och högteknologisk bransch.
  • Erfarenhet av att jobba med kundupplevelse.
Det är också bra om du har:
  • Utbildning med fokus på processutveckling.
  • Relevant erfarenhet av arbete med konsumentprodukter.
  • Arbete med utveckling av digitala lösningar och dess processer.
Som person är du:
  • Bra på att samarbeta effektivt med andra, du delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information och stödjer andra.
  • Handlingskraftig och bra på att verkställa planer enligt organisationens riktlinjer.
  • Beslutsam med god förmåga att uppnå resultat med hög kvalitet.
  • Analytisk och förstår komplexa frågor och problem snabbt och kommer till förnuftiga och rationella bedömningar.
  • Idérik och presenterar gärna nya lösningar och ifrågasätter traditionella arbetssätt.
Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Caroline Elmén, rekryterande ledare, 0709614080 eller caroline.elmen@telenor.se Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

18 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var